Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sector | Retail

Investering van ruim 94.000 euro in koolstofvastlegging om klimaatverandering tegen te gaan

Koolstofboeren van Ekoplaza slaan 1182,8 ton CO₂ op in akkers

Plus

'Kartrekkers-campagne' Plus ter promotie van biologische producten

WUR

Meer duurzaam voedsel verkocht in 2023, zelfs bij gestegen prijzen

KoRo breidt uit in Nederland met lancering in Albert Heijn

Foto: Mathias Fuchs

Alnatura stapt af van partnerwinkels en bezorgservice

Voedselverspilling in supermarkten daalt verder naar 0,89%

Foto: AH
Samenwerking Albert Heijn en Voedselbanken Nederland

Nieuwe editie inzamelingsactie tegen voedselarmoede 'Op een lege maag kun je niet leren'

Regeneratieve bio-boer Folkert Botma plakt zelf reclameposters op

Crisp geeft pioniers die het voedselsysteem veranderen een podium met nieuwe campagne

Albert Heijn zet in op 10% omzetaandeel voor biologische AGF in 2026

Hoogvliet

Hoogvliet en Picnic winnaars van Retailer of de Year

Jumbo schrapt een kwart van de banen op het hoofdkantoor

AH introduceert 'kijk, ruik en proef-logo' op verpakkingen yoghurt en karnemelk

© Solarisys13 | Dreamstime.com
Aandeel Naturgut Bio-Helden nu hoger dan 10%

Duitsland: Penny realiseert omzetstijging van 20% met eigen bio-merk

Verkoop bio opnieuw toegenomen bij Aldi Spanje

Kalverliefde Open Dag: 5 oktober

Eerste kalf-bij-koe zuivelmerk in de supermarkt gooit staldeuren open

© Konstantinos Papaioannou | Dreamstime.com

Christina Rüter gaat directieteam Alnatura versterken

Foto: BioMarkt Verbund
BioMarkt Verbund viert 50-jarig bestaan

Het begon met een ambitieus idee en een tweedehands Opel...

Uitbreiding eigen productie aangekondigd

Achtste The Barn geopend in Schaarbeek

Advies RVO: 'Haak aan bij de volgende bio-campagne van de Rijksoverheid'

"Afvalvrij boodschappen doen, zonder het shoppingpatroon aan te moeten passen"

Nu ook pasta's in Wisselwaar-potten

"Biofrais geeft voorkeur aan korte en Franse keten"

Migros
Versterkt samenwerking met Bio Suisse

Migros richt zich op producten uit Zwitserse bio-landbouw

Odin foodcoop start met biologische wijn in statiegeldflessen

"De wijn wordt in grote vaten naar Nederland vervoerd en hier afgevuld"

Weer geen Nederlandse nominatie voor EU Organic Awards

© Ifeelstock | Dreamstime.com
"47% van consumenten ziet bio-producten als hoogwaardiger"

Duitse jongeren verkiezen biologisch boven merkproducten

On the way to PlanetProof

Aldi, Lidl, Jumbo en Superunie nemen duurzaamheidsvergoeding op in inkoopprijs

Rudi van Eersel, AGF-categorymanager Boon Food Group:

"Ons bio-AGF assortiment is de afgelopen jaren steeds verder uitgebreid"

Johan Middelaar neemt afscheid bij Ekoplaza

Mary van Hoek-Hendriks, Groente & Fruitbrigade:

“AGF-brigadiers brengen waardevolle kennis en ervaring mee”

Foto: Natuurhuis Alterna
"Dit stukje van de reis neemt een einde"

Natuurhuis Alterna in Herentals sluit na 38 jaar

Foto: Annika List

Petra Schäfer blijft algemeen directeur Alnatura

Biodynamisch bedrijf Sekem wint Gulbenkian Prize for Humanity

Ekoplaza neemt voortouw met aanvullend mensenrechtenbeleid in de korte keten

Succesvolle pilot met onkruidrobot bij We Grow Organic

Odd.Bot winnaar van Lidl NL Biodiversity Startup Challenge

Duitsland: Netto breidt samen met Biokreis biologisch assortiment uit

"Het oogt veel ruimtelijker"

Odin Driebergen heropend na grondige make-over

Poiesz formule krijgt meeste vertrouwen van klanten

Kijkje achter de schermen voor directie Odin Foodcoop

Beeld: Rijksoverheid
Opiniestuk Peter Sjoerdsma

"Waarom de bio campagne van LNV niet werkt, maar de status quo bevestigt"

Op naar meer samenwerking in de bio-sector in de Rotterdamse regio

Z-Agromarketing VLAM

Maatschappelijke tendensen binnen de voeding

Samenwerking met o.a. Zonnegoed en bio-boerderij Botmas

Crisp eerste supermarkt met concrete doelstelling voor regeneratieve oogst

Boodschappen in veel vakantielanden goedkoper dan in Nederland

© Tatjana Baibakova | Dreamstime.com

"Picnic en Spar gaan voor meer plantaardig, nu Vomar nog"

Ekoplaza Winkelcompetitie: Wie kroont zich tot beste filiaal en ondernemer?

"Lidl laat zien zichtzelf uit te dagen"

Stakeholdersbijeenkomst 'Biologisch bij Lidl' geeft positief signaal af

Albert Heijn zet vol in op verdere groei e-commerce

Nieuw gemechaniseerd Home Shop Center in Zwolle