Dreamstime.com

ACM vervolgt actie tegen misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft onderzoek gedaan naar misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche, waarbij zij de duurzaamheidsclaims van 10 grote…

Biologische meergranen broodmix voor de korte keten

Rogier Scherpbier van Zonnespelt vertelt over ervaringen met het succesvolle Ondernemersprogramma Versterking Korte Voedselketen, van provincie Flevoland. Met hulp van dit programma kon hij onder meer een meergranen broodmix ontwikkelen. "Wat we echt misten in onze verwerking is het contact met de…

Vrolijke sweaters en shirts: MAG x Jan, Jans en de Kinderen

Samen met schoenenmerk MAG heeft Libelle een exclusieve collectie vrolijke sweaters en T-shirts ontworpen, met Lotje & Loedertje in de hoofdrol. De collectie is verkrijgbaar in vier kleuren en met drie verschillende opdrukken. Deze collectie sweaters en T-shirts is verkrijgbaar in de trendy kleuren…

Marcel's Green Soap introduceert vloeibaar wasmiddel zonder palmolie

"We willen andere merken laten zien dat het ook zonder kan"

Tholen - De vloeibare wasmiddelen van Marcel's Green Soap bevatten vanaf nu geen palmolie meer. Daarmee heeft het merk een primeur.  Dat palmolie te vinden is in alle vloeibare wasmiddelen en andere verzorgingsproducten is niet gek, legt Maikel Purvis uit. "Het werkt goed, het schuimt en maakt goed schoon. Bovendien…

Yumeko een van de snelstgroeiende bedrijven in buitenland

"Groei betekent bij ons meer impact"

Voor het tweede jaar op rij staat Yumeko op de lijst Top 30 snelstgroeiende Nederlandse bedrijven in de e-commercebranche in het buitenland. Dat laat de trotse eigenaar en…

Nieuwe herfst/winter collectie 2021: 'Omarming'

De nieuwe herfst/winter collectie van Yumeko ‘Omarming’ is gebaseerd op een liefdevolle omarming van al wat is;de wind waait zoals die waait, de bladeren verkleuren en dwarrelen wiegend naar de grond. De ontwerper, Maartje Mastboom, eert met haar nieuwe collectie een aantal klassiekers en kleuren uit het…

Filmmaker zoekt duurzame ondernemers voor nieuwe winkelketen

Nederland kent talloze duurzame, sociale, en lokale ondernemingen. Die moeten opboksen tegen grote winkelketens, die vol liggen met goedkope spullen waarvan we niet precies weten hoe, door wie, en onder welke omstandigheden ze zijn gemaakt. Daarom begint filmmaker Kees Brouwer zijn eigen keten: de…

Biologische kleding en textiel in nieuwe Utrechtse pop-up store

Op koopzondag 5 september opent Sus & So samen met Pure Coverz een pop-up store op Oudegracht 186 in Utrecht (vlakbij Dille & Kamille). In deze winkel bieden Sus & So een ruim assortiment biologisch en eerlijk geproduceerde kleding, ondergoed en bed- en badgoed. En, voor wie graag achter de naaimachine…


Rss Twitter Instagram

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven