Verzorging

Nieuwe variant 24h roll-on deodorant: Duindoorn

In 2017 lanceerde Weleda drie 100% natuurlijke roll-on deodorants zonder aluminiumzouten. Wegens groot succes brengt de producent van natuurcosmetica nu een vierde variant op de markt: Duindoorn 24h Roll-On Deodorant, met een fruitige geur en verzachtende duindoornolie. Veilig en doeltreffendheid Steeds…

Nederlandse Cosmetica Vereniging

'Vooral jongeren hebben meer dan gemiddeld interesse in natuurlijke en biologische cosmetica'

Van elk deodorant-product wordt ongeveer de helft in de aanbieding verkocht. Drogisterijen concurreren heftig met supermarkten, die een marktaandeel van zo’n 35 procent hebben…

Nieuw: Speick Sun

"Deze COSMOS-gecertificeerde zonnecrème maakt de huid niet wit"

Tholen - Het Duitse familiebedrijf Speick heeft een nieuwe serie zonnebrand ontwikkeld. De producten zijn verkrijgbaar bij Natrada. "De Speick Sun-zonnecrème is de eerste in Nederland die de huid niet wit maakt en toch COSMOS-gecertificeerd is. Ik merk al jaren dat er behoefte is aan een dergelijk…

Erik Does: "Eind 2020 alles onder één dak"

Fotoreportage - Nieuwbouw Udea in volle gang

Tholen - De nieuwbouw van Udea is in volle gang. Algemeen directeur Erik Does maakte onlangs tijd vrij voor een rondleiding door het nieuwe pand dat gebouwd wordt op Foodpark Veghel, op een steenworp afstand van het huidige pand aan de Doornhoek. In het pand komt een ruimtebesparend en volledig…

o.b. introduceert biologische tampons met plantaardige applicator

o.b. heeft een nieuw, milieuvriendelijk menstruatieproduct op de markt gebracht: een plantaardige applicator. Samen met zijn nieuwe 100% gecertificeerde biologische tampons introduceert het bedrijf nu een applicator die van tot 92% hernieuwbare bronnen is gemaakt. Net als de rest van zijn tampons kun je…

Natuurlijke en vegan mondverzorgingslijn breidt assortiment uit

"We zijn heel blij dat de Nederlandse markt zo positief reageert op My Magic Mud daarom breiden we het assortiment flink uit", aldus Almar Fernhout van Improve Your Health, die het merk in verschillende Europese landen voert. Het assortiment van MyMagicMud bestaat nu uit 4 smaken tandpasta, bamboo…

Juice Beauty leidt 'clean' beautybeweging met eigen biologische teeltbedrijf

Als je een beetje bekend bent met ‘clean’ beautyproducten, heb je wellicht weleens van Juice Beauty gehoord. Het bedrijf, dat in 2005 is opgericht door Karen Behnke, is een pionier op het gebied van ‘clean’, natuurlijke en biologische beautyproducten en heeft een trouw klantenbestand dankzij…

Blog Ramon van Huffelen, directeur Natrada

"Zeep met actieve kool"

Blog Ramon van Huffelen, directeur Natrada: Zeep met actieve kool Zwarte zeep met actieve kool verovert eindelijk de badkamer! De nieuwe Black Soap van Speick. Speick maakt gebruik van actieve kool in combinatie met de traditie van een echte zeepzieder. Zeep met actieve kool zorgt voor een poriën diepe reiniging. Toepassing…

Michelle Stafford lanceert bio-huidverzorgingslijn Skin Nation

Emmy award-winnende actrice Michelle Stafford, bekend van "General Hospital" en "The Young and the Restless", heeft haar eigen huidverzorgingslijn geïntroduceerd. Ze speelt Nina Reeves in de hitserie General Hospital, waarvoor ze een Emmy-nominatie ontving voor "Outstanding Lead Actress In a Drama…

Bio9: biologische mondverzorgingsproducten van Urtekram

Het Deense merk Urtekram breidt uit met een serie biologische mondverzorgingsproducten: Bio9. Eén van de belangrijkste ingrediënten van de producten is wilgenschors extract. Voor het wilgenschors extract gebruikt het merk een biologische rode wilg die groeit in Noord-Jutland, Denemarken. Na het oogsten…

Walmart biedt 'eerlijke' concurrentie in online biologische babyproducten

Walmart lanceert een lijn vol plantaardige babyproducten die meer dan een beetje op producten van The Honest Company lijken. Hello Bello, een plantaardig babymerk dat onder andere is opgericht door Hollywood-stel Kristen Bell en Dax Shepard, is exclusief beschikbaar bij Walmart. De producten van Hello…

"De ruimte biedt kansen voor bewuste vernieuwers"

Plannen voor 'biologisch bolwerk' in Elburg

Tholen — Er liggen plannen voor een zogenaamd 'biologisch bolwerk' in Elburg. "We zijn op zoek naar gepassioneerde mensen die in de Hanze vesting Elburg onder meer een biologisch restaurant, winkel en kookstudio willen openen. Waar Elburg in het verleden meer dan 100 winkels had, is dit aantal de laatste…

Nieuwe luxueuze biologische en vegan mascara lijn

Biocare Products lanceert met INIKA Organic & Vegan Make-up een complete luxueuze mascara lijn. INIKA make-up lanceert als 's werelds eerste 100% natuurlijke en vegan merk een complete collectie mascara's zonder gifstoffen waarbij er geen concessies zijn gepleegd die betrekking hebben tot mens, dier…

Weleda en Natuurmonumenten willen meer ruimte maken voor natuur

Weggeefactie met plantentassen

Van 18 maart tot en met 7 april krijgen klanten in de Odin-winkels en online bezorgdienst 25% korting op alles van Weleda (met uitzondering van zelfzorg). Met deze actie willen Natuurmonumenten en Weleda meer ruimte maken voor natuur. Meer natuur betekent meer ruimte voor planten en dieren die met uitsterven worden bedreigd.…

Voormalig design director Calvin Klein zet biologische beautylijn op

Wat is de volgende stap voor iemand die 13 jaar lang heeft gewerkt als design director voor Calvin Klein Collections, die twee modeshows en vier collecties per jaar heeft…

Grieks echtpaar maakt luxe bio-oliën die aanslaan in Europa en de VS

Van jongs af aan was Kassandra Lefakinis gefascineerd door essentiële oliën om hun therapeutische en humeur verbeterende eigenschappen. Maar alles wat ze wilde kopen, leek 'toxisch en synthetisch'. Zelfs bio-cosmetica had niet de juiste combinatie van zijdezachte textuur, dromerig aroma en zichtbare…

Waarom bio-make-up?

Make-up wordt al duizenden jaren gebruikt en niet alleen door vrouwen. Er is overweldigend bewijs van mannen en vrouwen die producten gebruikten om hun uiterlijk te veranderen, voor liefde of oorlog.…

Kuypers Cosmetics neemt distributie van Petit&Jolie over

Vanaf 1 maart 2019 heeft Kuypers Cosmetics de distributie van de merken Petit&Jolie en Kaerel skin care overgenomen van Petit&Jolie B.V. Het betreft de distributie van de Nederlandse en Belgische markt. Vanwege verdere internationale expansie van Petit&Jolie B.V. is er besloten om een…

Holland Pharma nieuwe distributeur lavera Naturkosmetik

Holland Pharma is vanaf 1 maart 2019 de officiële distributeur van het Duitse natuurcosmetica merk lavera voor de Benelux. Lavera is al meer dan 30 jaar een speler op het gebied van natuurlijke en biologisch gecertificeerde cosmetica. Volledig lavera assortiment Het assortiment van lavera bestaat uit…

Bio-producten trend in cosmeceuticals in 2019

De trends in cosmeceuticals voor 2019: bio-producten en microbiome-vriendelijk, volgens dermatoloog Zoe Diana Draelos van Dermatology Consulting Services. Bio, alstublieft…

Bio huidverzorging uit het pure en natuurlijke land rond Mount Athos

Puur, natuurlijk, heilig en ongeschonden door industrie met flora en fauna die volkomen vrij zijn van vervuiling. Een stukje paradijs op aarde, Mount Athos, gelegen in Noord-Griekenland. De al meer dan 1.000 jarige geografische isolatie van het schiereiland heeft het de 20 onafhankelijke kloosters…

Nieuw: Baby Konjac Sponge

In februari 2019 lanceert Petit&Jolie de Baby Konjac Sponge. De Konjac Sponge is een 100% plantaardige spons. Deze is zachter dan een washandje en hierdoor zeer mild voor de huid. Bij een beschadigde huid biedt de Konjac Sponge een goede oplossing om de huid te reinigen zonder de huid extra aan te tasten. Petit&Jolie…

Bio-producten in luxe goodiebags Oscar-genomineerden

Gisterenavond (24 februari) zijn de jaarlijkse Oscars weer uitgereikt. Zoals altijd kregen de genomineerde filmsterren voorafgaand aan de uitreiking een zeer dure 'goodiebag' toegestuurd. Het pakket is naar verluidt dit jaar zes cijfers waard. De filmsterren kregen dit keer onder andere een designer…

Aantal COSMOS-gecertificeerde producten: +92%

COSMOS, de certificeringsinstantie voor natuurlijke en biologische cosmetica-normen, zegt dat het aantal gecertificeerde producten in 2018 bijna verdubbeld is. Ze noteerden een stijging van 92 procent. COSMOS meldt dat het aantal gecertificeerde ingrediënten ook met 31 procent gegroeid is in 2018. Er…

Biologische botoxgel voor Koningin Máxima

In een interview met het tijdschrift "Amsterdam Stijl" verraadt de bekende make-upartiest Michelle Stern het schoonheidsgeheim van Koningin Máxima. Op de vraag of de Koningin botox laat injecteren, luidt het antwoord: "Nee, botox absoluut niet. Koningin Máxima gebruikt al jaren Biotulin, een biologische…

Roelien de Jonge, project manager bij Weleda:

"Beschermen van de biodiversiteit is ons centrale thema"

In 2019 vieren Natuurmonumenten en Weleda de 5e verjaardag van hun partnership, dat inmiddels is verlengd tot en met 2021. “Ook de komende jaren is het beschermen van de biodiversiteit ons centrale thema,” vertelt Roelien de Jonge, projectmanager bij Weleda. Natuurmonumenten zet zich al jaren in voor de…

Fotoreportage Nederlandse exposanten

Volgende BIOFACH: 12-15 februari 2020

De volgende editie van de BIOFACH in Neurenberg zal van 12 tot en met 15 februari gehouden worden in de NürnbergMesse. Zo'n 95% van de bezoekers van dit jaar heeft aangegeven volgend jaar weer van de partij te zijn. Op de BIOFACH stonden vorige week meer dan 120 Nederlandse exposanten. Ook trok de beurs…

Fotoreportage Biojournaal toont Nederlandse inbreng BIOFACH

Van 13 tot en met 16 februari vormde de Duitse stad Neurenberg weer het middelpunt van de wereldwijde biologische sector. Ook vanuit Nederland neemt de belangstelling nog elk jaar toe. Voor het negende jaar op rij heeft de redactie van Biojournaal een rondgang gemaakt langs alle Nederlandse exposanten.…

Tandenborstel en flos nieuw van My Magic Mud

"Veel interesse in wittere tanden op een natuurlijke manier"

Naast de tandpasta's in de smaken Pepermunt, Spearmint en Spicy Cinnamon wordt het assortiment van My Magic Mud uitgebreid met actieve kool floss en bamboo 'carchoal infused' tandenborstels. "Mensen blijven het gebruiken en dat zorgt voor een uitstekende rotatie waar wij heel dankbaar voor", aldus Almar…

Recordaantal van 2.989 internationale exposanten

Fotoreportage Nederlanders op BIOFACH 2019

Er stonden dit jaar maar liefst 2.989 exposanten op de BIOFACH. En samen met de VIVANESS kwam dit aantal zelfs op 3.273. Hiermee hebben de beurzen hun eigen record wederom verbroken. De exposanten kwamen uit 98 verschillende landen. De landen Botswana en de Comoren maakten hun debuut op de BIOFACH,…

Bekijk de fotoreportage met Nederlandse exposanten

51.500 bezoekers voor BIOFACH en VIVANESS

De BIOFACH en VIVANESS hebben gezamenlijk meer dan 51.500 bezoekers getrokken. De meeste bezoekers kwamen uit Duitsland (ongeveer de helft van de bezoekers) en de top 5 bestaat verder uit Italië, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje. Het congres bevestigde zijn rol als het grootste internationale kennis- en…

Urtekram introduceert Green Matcha huidverzorgingslijn

Het Deense merk Urtekram breidt uit met een nieuwe collectie biologische body care producten. De Green Matcha-range is ontwikkeld om huid en haar te verzorgen en te beschermen tegen de vervuiling van buitenaf. Zoals alle huidverzorgingsproducten van het merk zijn ook deze biologisch, vegan en…

Fotoreportage Nederlanders op BIOFACH 2019

Tholen - De 30ste editie van de BIOFACH zit er op. Net als voorgaande jaren heeft de redactie van Biojournaal een rondgang gemaakt langs alle Nederlandse exposanten. Daarvan is een uitgebreide fotoreportage gemaakt. Het overgrote deel van de Nederlanders was weer te vinden in Hal 5, maar Nederland was in…

Procter & Gamble koopt biologische menstruatieproducten start-up This is L.

Procter & Gamble (P&G), het grootste consumentengoederenbedrijf ter wereld, heeft This Is L. overgenomen, een start-up die biologische tampons en maandverband maakt.…

Biologische fruit- en eiwitpoeders en oliën

Berryceuticals is zich sinds vorig jaar volledig gaan focussen op 100% plantaardige (fruit) poeders, oliën en eiwitpoeders. "Wij geloven dat de natuur haar werk goed doet en geen hulp- of vulstoffen nodig heeft", aldus het bedrijf. "Wij werken enkel met puur natuurlijke grondstoffen. En niet alleen voor…

Introductie nieuwe detox-zeep

Natrada heeft een nieuw product in het assortiment dat volgende week voor het eerst getoond wordt op de BioFach in Duitsland. Het betreft de detox-zeep van Speick. Deze zeep bestaat enkel uit plantaardige oliën en er zit actieve kool van bamboe in. "Deze zeep zorgt ervoor dat de poriën van de huid diep gereinigd worden", aldus…


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven