Verzorging

Nieuw: shampoo bar met conditioner

Bee honest cosmetics presenteert de nieuwste producten: shampoo bars met conditioner. Een shampoo bar past helemaal in de trend van plastic vrij en natuurlijke verzorging. Een shampoo bar is shampoo in de vorm van een stukje zeep en is speciaal voor je haar. Het werkt hetzelfde als een vloeibare shampoo,…

Nieuwe campagne Marcel’s Green Soap

Deze week trapt Marcel’s Green Soap groots af met een online campagne op Facebook en Instagram. "We hebben vier visuals en vijf video’s ontwikkeld die we met grote regelmaat onder een brede doelgroep van 4,5 miljoen Nederlanders onder de aandacht gaan brengen", vertelt Marcel Belt. Dit luidt de nieuwe fase…

Nieuw merk bij Amanvida groothandel

Ken je het verhaal achter de Ben & Anna natuurlijke deodorant?

Ben en Anna vertrokken na jaren jachtig leven in Berlijn richting platteland. Terug naar het natuurlijke leven. Ze wilden helemaal volgens biologische, duurzame en vegan principes leven. Lange tijd zochten ze naar een vegan deodorant. Deze was moeilijk te vinden. Deodorants zitten meestal in een plastic…

Nieuw: navul stazakken handzeep

Marcel's Green Soap heeft handzeep stazakken op de markt gebracht. De stazakken hebben een inhoud van 500 milliliter en zijn geschikt om de handzeep van 250 en 500 milliliter na te vullen. Ze zijn beschikbaar in zes varianten: Sinaasappel & Jasmijn - Sandelhout & Kardemom - Argan & Oudh - Lavendel & Rozemarijn - Tonka & Muguet…

Retailformule DBB groeit harder dan ooit in coronatijd

Bij de formule Drogist Bewust Beter (DBB) hebben ze in de afgelopen periode absoluut niet stil gezeten. "De formule groeit harder dan ooit en dat is uitzonderlijk in deze periode. Deze groei komt mede door de nieuwe huisstijl die DBB eind 2019 heeft doorgevoerd. De gele kleur is op de achtergrond…

Nieuwe biologische hand- en voetcrème verzacht en herstelt de huid

AroMed voegt met de SOS Hand & Voetcrème Tricura BIO een nieuw product toe aan het assortiment. De verzachtende, verzorgende crème voor de huid van handen en voeten voedt en beschermt de beschadigde, ruwe huid of helpt om de huid zacht en soepel te houden.  De SOS Hand & Voetcrème Tricura BIO is verpakt in een…

Twee varianten van Botanique, vrij van plastic én palmolie

Nieuwe shampoobars exclusief voor de bio speciaalzaak

Het afgelopen jaar groeide de populariteit van dit product enorm: de shampoobar. Vol trots introduceert Botanique nu twee varianten, vrij van plastic én palmolie.  Nieuw in het Botanique assortiment: Shampoobar granaatappel voor droog en beschadigd haar 2-in-1 shampoo & conditioner bar argan-amandel voor een…

Anders poetsen: schone tanden, schonere wereld

Samen 1 miljoen tandpastatubes besparen

Urgenda ondersteunt allerlei koplopers die ook de wereld 'samen sneller duurzaam' willen maken. Smyle is zo'n koploper die zich tot doel heeft gesteld om in 1 jaar 1 miljoen plastic tandpasta tubes te vervangen door zogenaamde 'brush mints', als eerste grote stap om plastic uit de wereld te helpen. Plastic…

Natrada exclusief distributeur Martina Gebhardt biodynamische natuurcosmetica

"Ze laat zich niet meeslepen door de laatste trends"

Martina Gebhardt is bekend in Nederland, maar dat kan nog beter. Althans dat dacht Ramon van Huffelen, eigenaar Natrada B.V. Per 1 juli 2020 is Natrada de exclusieve distributeur voor het merk uit Beieren. Ramon van Huffelen: "Het is een prachtig merk dat perfect past in ons portfolio. Urtekram en Speick…

"Zo'n goed verhaal, je voegt thuis water toe"

Shampoovlokken verminderen transport met 80%

Tholen - Marley's Amsterdam maakt 's werelds eerste shampoo-vlokken. Het gaat om vlokken met alleen de werkzame stof van shampoo. Thuis voegt de gebruiker zelf kokend water toe, zodat toch de vloeibare shampoo ontstaat die men gewend is. Marley's is nieuw bij Yaviva. Pieter Hofland, oprichter van de…

Holland Pharma bestaat 50 jaar

Op 1 juli was het 50 jaar geleden dat de heer E. Berendsen de basis legde voor het huidige Holland Pharma. Berendsen was destijds actief als praktiserend homeopaat in het Gelderse Lochem. Hij werd benaderd om natuurgeneesmiddelen te gaan importeren en verkopen die in Nederland veel werden toegepast, maar moeilijk verkrijgbaar…

JOIK van binnen en van buiten compleet vernieuwd

"De badtruffels openen de deuren naar cadeauwinkels"

Tholen - Het merk JOIK is compleet vernieuwd. Niet alleen zijn de producten voorzien van een nieuwe look, ook qua inhoud is er veel veranderd. "Het mooie is dat alle producten nu bio-gecertificeerd zijn. En overall zien de producten er nu veel chiquer uit. Dit alles maakt het plaatje compleet", zo geeft…

"Verkoop van handzeep groeide met 1000 procent"

Waar veel bedrijven op allerlei manieren geraakt worden door de coronacrisis, zorgt het er bij Seepje juist voor dat er op volle kracht gewerkt moet worden. In een video van NU.nl vertelt mede-oprichter Jasper Gabriëlse dat de groei vooral zat in handzeep, dat nog maar recent aan het assortiment werd…

Alle zeilen bijzetten om bio-vitaminen en -mineralen op voorraad te houden

"Een ascorbinezuur-boom bestaat niet"

Tholen - "Sinds de uitbraak van het coronavirus is de vraag naar onder andere vitamine C geëxplodeerd. Dit is ook duidelijk merkbaar bij Royal Green", vertelt oprichter Roy Jongens. "Op het moment dat de media begon te vertellen over vitamine C en het coronavirus, steeg de vraag naar onze supplementen…

App kan meer dan 500 verschillende microplastics detecteren

Onderzoek: 70% van de Nederlanders wil verbod op plastic in verzorgingsproducten

Sinds een jaar of tien voegen alle grote cosmeticamerken bewust micro-, nano- en zelfs vloeibare plastics toe aan cosmetica en verzorgingsproducten. Soms om er bepaalde eigenschappen aan te geven, maar meestal als goedkoop vulmiddel. Uit onderzoek in opdracht van de Nederlandse milieuorganisatie Plastic…


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven