De drie initiatiefnemers van Culidelight.
Het concept is al meer dan tien jaar een succes in Engeland, daarom is er nu voor gekozen om het concept ook in Nederland te introduceren. Clarine geeft aan dat er duidelijk behoefte is aan een nieuwe vorm van duurzaam eten. "Door de vergrijzing, het bewust gezonder willen eten, de individualisering en het tegen willen gaan van voedselverspilling, is er een overduidelijke behoefte aan een nieuwe vorm van duurzaam eten. Wij bieden daarom een alternatief van het huidige voedselaanbod. We willen consumenten laten beseffen dat diepvriesmaaltijden ook gezond en voedzaam kunnen zijn. Diepvries is gewoon het uitgestelde vers, maar veel mensen weten dit niet."
Ruime keuze
Tot het assortiment behoren onder meer borrelgarnituur, diepvriesvoorgerechten, diepvrieshoofdgerechten en wijnen. "Als de crowdfundingacite slaagt krijgt de klant een ruime keuze uit 45 verschillende maaltijden, uit verschillende landen, streken en culturen." Clarine vertelt dat ze dit binnen een jaar op willen schroeven naar 80. "Alle Aziatische maaltijden worden gemaakt van authentieke Aziatische ingrediënten die worden geïmporteerd. De rest komt van, zoveel mogelijk, biologische en verantwoorde toeleveranciers. We verwerken alleen echte ingrediënten in onze maaltijden, dat is heel essentieel. Via crowdfunding willen we nu echt een start gaan maken. Zo gaan we voor een eigen winkel in 't Gooi. Dit zal de eerste diepvrieswinkel van Nederland worden."De maaltijden kunnen binnen 5 minuten in een pannetje verwarmd worden, in de magnetron duurt dit 10 minuten en in de oven 45 minuten. "De maaltijden kosten gemiddeld 4,25 euro per persoon. Men koopt hiermee kwaliteit en tijd. We hebben bijvoorbeeld een mooie Indiase curry en een Mexicaanse bonenschotel. Een deel van het assortiment van Culidelight is biologisch. "Dit aandeel ligt op zo'n 10 tot 15 procent van de maaltijden. In de toekomst hopen we meer biologische maaltijden toe te gaan voegen aan ons assortiment."
Ouders ontzorgen
Er zijn ook tien kindermaaltijden en volgens Clarine zijn de maaltijden ook ideaal voor ouderen. "Kinderen kunnen maaltijden bij hun ouders af laten leveren en zelf de rekening beheren." Vijf procent van de omzet van Culidelight gaat naar een stichting voor kinderen met kanker. "We bieden ouders van ex-kankerpatiëntjes een half jaar gratis eten aan. Wij zorgen dat ze niet hoeven te koken en leveren hierbij zelfs een diepvries die ze kunnen gebruiken."De verwachting is dat de webshop van Culidelight binnen een maand online zal zijn.
Klik hier voor de projectpagina op Doorgaan.nl.
Voor meer informatie: [email protected] en www.culidelight.nl