Kleurrijke nieuwe bekers voor Frozen Dutch
Links Reggy met de nieuwe grote bekers, rechts twee stapels met kleine bekertjes.
Frozen Dutch ging volgens Reggy voor een 'kleurrijk en herkenbaar' beeld. "De ingrediƫnten bepalen de kleur, zo is het rabarberijs te herkennen aan de roze beker en de beker van de yoghurt blauwe bes is paars met stippen. Ik vind ook de rand bovenop het deksel erg mooi. Hierdoor kunnen klanten vanaf nu de smaken van de kleine bekers ook aflezen van het deksel.
Hij vertelt dat ze bij Frozen Dutch graag 'denken in mogelijkheden'. "De nieuwe etiketteringseisen boden juist kansen. Daarom zijn we eens goed gaan kijken naar onze verpakkingen. Het grote voordeel is dat we op de nieuwe bekers veel meer informatie op het etiket kwijt kunnen. Op de oude bekers, die grotendeels wit waren, had dit de 'cleannes' niet ten goede gekomen. De smaak is vanwege de kleur van de beker en het grotere lettertype op het etiket duidelijker te herkennen."
Frozen Dutch heeft bewust gekozen voor een kleine, bescheiden, verwijzing naar biologisch. "De smaak van het ijs is immers het belangrijkst. De 'The Dutch Gelateria naast onze naam is een hommage aan de Italiaanse ijstraditie", aldus Reggy. Op de bekers staan naast het EU-logo ook drie zelfverzonnen logo's, zoals een 'stay cool'-garantie. "Hiermee maken we een vette knipoog naar al die medailles en logo's die vandaag de dag op vele verpakkingen geplakt worden."
Voor meer informatie:
Reggy Gunn
Frozen Dutch Icecream and sorbets
Asterweg 17 A15
1031 HL Amsterdam
020 6366635
[email protected]
www.frozendutch.nl