Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Donatie van 57.000 tandenpoetsbeurten aan de Voedselbank

Op initiatief van KnappeKoppen wordt er drie dagen zo veel mogelijk houdbaar eten en geld ingezameld voor de Voedselbank via de omgekeerde supermarkt TKRAMREPUS, een pop-up locatie in één van de drukst bezochte winkelstraten van Amsterdam.

Smyle is een supporter van dit initiatief. “Veel mensen die aangewezen zijn op de Voedselbank gebruiken vaak helemaal geentandpasta. Tandpasta zit ook niet in een voedselpakket. Maar iedereen verdient een goede mondhygiëne, dat houdt in goede tandpasta zonder microplastics en zonder plastic verpakkingen.” aldus Almar Fernhout, co-founder van SMYLE.  “Wij vinden KnappeKoppen een super mooie actie. Een duurzame samenleving maak je met elkaar. We hebben eerder onze innovatieve tandpasta tabs – tandpasta in een tabletje - gedoneerd aan de Voedselbank, en we blijven zo graag helpen.”

Het is geen geheim dat deze tijden uitdagend zijn voor veel mensen. Dat ziet de Voedselbank ook terug in de stijging van het aantal klanten. In 2020 nam het aantal met bijna 10% toe. “Door de stijgende energieprijzen en het aflopen van de corona steunmaatregelenvrezen wij dat  meer mensen in de financiële problemen komen.” vertelt Joep Wijffels, manager Voedselwerving van Voedselbank Amsterdam. “Daarom zijn we gebaat bij een structurele aanwas van houdbare levensmiddelen, financiële steun en (creatieve) marketing. Dat komt goed samen in deze actie van KnappeKoppen.”

Dirk van den Broek is supporter van het KnappeKoppen initiatief en zal de pop-up locatie laten voelen als een echte supermarkt. Ivar Venema, Commercie manager bij Dirk: “Als bedrijf zijn wij groot fan van gedurfde initiatieven voor het goede doel en dit project van KnappeKoppen past goed bij de idealen waar wij ook in geloven; toegankelijk voor iedereen met het oog voor de medemens”.

Vanaf dinsdag 30 november wordt de Prinsengracht 234 omgetoverd tot ‘s werelds eerste omgekeerde supermarkt TKRAMREPUS. Iedereen is welkom met een houdbaar product zoals soep, tonijn in blik en koffie. Ook kan je er een eerlijk kopje Moyee koffie kopen waarvan de gehele opbrengst naar de Voedselbank gaat.

Voor meer informatie:
Almar Fernhout
SMYLE
06 47033547
almar@wesmyle.com 
www.wesmyle.com 

Publicatiedatum: