Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Festivalbandjes zijn een leuk knipoogje"

DJ Lost Frequencies wint award met eigen bio-gin

Tholen - DJ en producer Lost Frequencies heeft een eigen biologische gin op de markt gebracht: OCUS. Felix De Laet, de man achter Lost Frequencies, is bij het volledige proces betrokken geweest, van brainstorm tot de botteling. Slechts een half jaar na de introductie is de gin al in de prijzen gevallen tijdens de World Gin Awards.

Felix vertelt waarom hij een eigen gin ontwikkeld heeft: "Mijn favoriete drankje op tour die ik drink voor dat ik op stage moet springen - als ik drink, ik drink niet bij elke show - is een lekkere gin tonic. Toen ik in contact ben geraakt met distillerij van Wilderen, via mijn manager Nick Royaards, was de flow tussen ons echt fijn. We hebben ze dan voorgesteld om samen een gin te creëren en een paar maanden later is 'OCUS' ontstaan."

Links: Felix bekijkt één van de flessen.

Voor de DJ en producer was het met name heel belangrijk dat de gin toegankelijk is. "We hebben geprobeerd om een toegankelijke gin te creëren, omdat ik de gin graag met mij mee op tour zou willen nemen, en niet iedereen is per se een even grote gin-lover als mij. De gin is dus heel verfrissend, maar toch met een kruidige smaak om de kenners ook mee te hebben. Hij is ook biologisch, vegan, en bevat 0% suiker."

Waarom biologisch?
De keuze voor biologisch was snel genomen, vertelt hij. "Zowel ik als mijn manager Nick zijn vrij bio minded en proberen echt wel ecologisch en bio te leven. Dus het was logisch om dat ook in onze gin te verwerken." De ingrediënten zijn zoveel mogelijk van lokale leveranciers afkomstig. "Dit neemt de brouwerij voor zijn rekening."

Festivalbandje
Er is een duidelijke link gelegd tussen de artiest Lost Frequencies en de gin. Felix: "Er zijn 11 verschillende 'festivalarmbandjes' gemaakt, gedurende het designproces van de fles. Elke fles is in een leuk papier verpakt met een festivalbandje erover. Het armbandje kunnen de mensen kiezen als ze een fles online kopen en ze kunnen deze eventueel dragen of sparen. Ik speel ook zelf natuurlijk op veel festivals, dus dat is dan een leuk knipoogje."



Award
Begin deze maand werd bekend dat OCUS in de prijzen is gevallen tijdens de World Gin Awards. De nieuwkomer kreeg in de categorie 'Worlds Best Classic Gin' de bronzen award voor België. "De gin is nu als nieuwkomer de 3e Belgische gin. Ik vind het echt fantastisch dat we dit hebben kunnen winnen! Mensen denken misschien dat we snel een gin brand hebben gemaakt, maar we zijn hier echt een hele tijd aan bezig geweest en waren van A tot Z mee betrokken bij het proces. De Gin was in eerste instantie een fun projectje om de perfecte gin te creëren om mee op tour te nemen, alsof ik een private batch Gin heb. We hebben dan beslist om een klein deel in verkoop te zetten en dat was tot nu toe een enorm succes. Kwaliteit primeert hier echt voor ons dus we willen alles op het gemakje doen. Die award na 6 maanden is een enorme bevestiging."

Voor meer informatie:

Nick Royaards
OCUS Gin
nick@tomorrowland.com 
www.shop.lostfrequencies.com