Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Samen met de consument meer impact maken"

Cleo's ook in Nederland omarmd

Tholen - Het social impact theemerk Cleo's zet zich in voor het dichten van de genderkloof. Per verkochte Cleo's verpakking wordt er 5 cent gedoneerd aan 'equality projects'. Na de rebranding waarmee de positie van het merk op de Duitse markt versterkt werd, verovert Cleo's in een rap tempo de harten van de Nederlandse consumenten.

Naomi Veenvliet is de afgelopen maanden als brandmanager bij het in Veenendaal gevestigde bedrijf nauw betrokken geweest bij de rebranding van Cleo's. Daarna volgde de introductie op de Nederlandse markt. "De rebranding is ontstaan vanuit de behoefte om duidelijker op de verpakking te communiceren waar het merk voor staat: een social impact theemerk."

Omarmd in Nederland
De uitrol van Cleo's in Nederland stond altijd al op de planning, benadrukt Naomi. Daarom zijn meteen vier talen op de verpakkingen gezet. "We zijn erg trots op het resultaat en hebben mooie doelen voor ogen met het merk. Daarom hebben we besloten om al redelijk snel na de herpositionering uit te zoeken hoe de Nederlandse markt er tegenaan kijkt. Men was heel positief over de nieuwe uitstraling van Cleo's. Dus vandaar dat we het merk ook in Nederland neer hebben gezet, waarbij we zelfs hier al op meer locaties liggen dan in Duitsland. Dat is een mooie bevestiging. We willen met de nieuwe branding aan de consument laten zien waar we voor staan, zodat we samen meer impact kunnen maken."

Opvallen
Naomi geeft aan dat de kleurrijke verpakking echt opvalt in het schap. "De illustraties geven een beeld van de herkomst van de thee, mens en natuur staan centraal. De armen op de verpakking komen krachtig naar voren en hiermee maken we flinke impact in het schap. De illustraties op de verpakking zijn gebaseerd op onze theeplukkers van Vi Vang in Vietnam, één van de leveranciers waar merkeigenaar en producent Organic Flavour Company al 40 jaar een langdurige relatie mee heeft. Door dit alles krijgen consumenten er meer een gevoel bij."

Voor meer informatie:
Naomi Veenvliet
Organic Flavour Company
Turbinestraat 12
3903 LW Veenendaal
0318 519139
n.veenvliet@ofc.nl
www.ofc.nl