Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage: Nederlanders en Belgen op BIOFACH 2020

Tholen - Meer dan 130 Nederlandse exposanten stonden de afgelopen week op de BIOFACH en VIVANESS in Neurenberg. De beurs trok met zo'n 47.000 bezoekers minder publiek dan vorig jaar, maar de beursorganisatie toont zich meer dan tevreden. De redactie van Biojournaal bezocht alle Nederlandse exposanten en een groot deel van de Belgische exposanten en maakte hiervan een uitgebreide fotoreportage.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

De foto's van Bio4Pack (e.a.), Meesters van De Halm, Nautilus Organic, TerraSana, Weerribben Zuivel, De Smaakspecialist, IDorganics, Florentin en Udea.

De exposanten presenteerden allerlei nieuwe producten, die terug te vinden zijn in de fotoreportage. Een greep hieruit: instant Thaise noedelsoep, 2-in-1 shampoo & conditioner bars, sous-vide gegaarde biologische groenten, vegan curry met jackfruit, snacks voor baby's en peuters (o.a. met kaas-tomaat-smaak), Egg Free Mayo Garlic, porridges, een 'single origin' Blaarkop-kaas en organic chocolate bites.

Nieuwe merken en bedrijven
Er waren zelfs compleet nieuwe merken bij: Cleo's bijvoorbeeld (de Duitse variant op het theemerk Natural Temptation) en Der Grüne Weg. En diverse Nederlandse exposanten stonden tijdens de beurs stil bij hun jubileum: Aurora Kaas (40 jaar), Bonvita (25 jaar) en Green Organics (20 jaar).

Tot de Nederlandse debutanten horen onder andere Chokay, Dutch Harvest, Farmel, Masterpack Group, Nedspice, Nut2, Millets Place, The Farm Route (Johnny Be Good), Original Beans, Dopper en NaturalcosBio.

Vleesvervangers en verpakkingen
Wat verder opviel, is dat vleesvervangers populair blijven en steeds veelzijdiger worden. Er is veel aandacht voor extra proteïnerijke voeding en veelgebruikte ingrediënten zijn matcha en hennep. Ook nemen de meeste bedrijven hun verantwoordelijkheid wanneer het gaat om het verduurzamen van hun verpakkingen. Dit zag je niet alleen op de BIOFACH terug, maar ook op de VIVANESS. Denk alleen maar aan de bars die flessen vervangen.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.