Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zomerdrukte bij NICE

"De ijsjes waren bijna niet aan te slepen"

Tholen - De zomer is in volle gang. Waar het bij sommige bedrijven wat rustiger is dan normaal, draaien ze elders juist op volle toeren door. Een voorbeeld daarvan is NICE in Amsterdam, bekend van de biologisch fruitijsjes. "Het gaat heel goed, zeker tijdens de hittegolf van twee weken geleden waren de ijsjes bijna niet aan te slepen. Veel klanten verkochten zoveel ijs dat ze de hele tijd maar door bleven bestellen", vertelt mede-oprichter Elisabeth Weerman.

De zomer verloopt wel weer wat anders dan vorig jaar, meent Elisabeth. "Vorig jaar kwam de zomer heel vroeg op gang. Nu moesten we er even op wachten, maar de hitte van eind juli heeft de ijsverkoop een duidelijke boost gegeven." Ze houden bij NICE het weerbericht altijd nauwlettend in de gaten. "Voor deze week gaven ze in eerste instantie wat minder hoge temperaturen af, maar dat valt tot nu toe reuze mee."

NICE levert niet alleen aan natuurvoedingswinkels en Marqt, maar ook aan strandtenten, campings, kinderboerderijen, natuurspeeltuinen, musea en dergelijke. "Niet voor alle locaties zijn we volledig afhankelijk van het weer, maar we merken duidelijk dat de verkoop een vlucht neemt wanneer de temperatuur boven de 25 graden komt. Dan kiezen mensen eerder voor fruitijs dan voor roomijs." De horecalocaties zorgen volgens Elisabeth voor een mooie spreiding. "De vraag vanuit de horeca trekt duidelijk aan. Er zijn heel veel initiatieven die gaan voor biologisch eten. Die kiezen vaak voor ons, daardoor komen er elk jaar nog allerlei nieuwe horecaklanten bij."

De ijsproducent heeft ook in de Duitsland inmiddels aardig voet aan de grond gekregen. "We merken duidelijk verschil met Nederland. In Duitsland was het dit jaar al eerder warm dan in ons land. Voor een ijsjesbedrijf is het zeker fijn om ook te kunnen leveren aan een land met een ander klimaat, dat zorgt voor een betere spreiding."

Het nieuwste product in het NICE-aanbod is Sinaasappel Steranijs met Chocodip. "Dit loopt goed. We merken dat vooral kinderen eerder voor dit ijsje kiezen, omdat de chocolade dit ijsje net iets extra's geeft. We verwachten dat er ook met wat minder heet weer voldoende animo zal zijn voor dit ijsje, dankzij de spannende smaakcombinatie."

Voor meer informatie:

Elisabeth Weerman
NICE fruitijsjes
Weesperzijde 80G
1091 EJ Amsterdam
020 6708479
elisabeth@nicefruitijsjes.nl  
www.nicefruitijsjes.nl