Marilou Verhoeven vertelt dat de belangrijkste doelgroep voor de nieuwe producten ouders met jonge kinderen zijn. "Ook deze doelgroep is steeds meer op zoek naar gemaksproducten. Ouders kunnen deze Dixap kant en klaar gewoon direct aan hun kinderen geven zonder het eerst aan te hoeven lengen. Ideaal voor onderweg of bijvoorbeeld een dagje pretpark."

Op de Negenmaandenbeurs in de RAI konden vaders, moeders en de kinderen voor het eerst proeven van de Dixap kant en klaar. "Er is erg enthousiast gereageerd. Deze Dixap is sterk verdund en de consumenten waren erg positief over de milde smaak van de Dixap kant en klaar."
Nieuw ontwerp

Voor de nieuwe positionering is familiebedrijf Ariza ook met medewerkers en familie om de tafel gaan zitten. "In deze interne sessie is bepaald op welke aspecten van het merk in de nieuwe stijl de aandacht gericht moet zijn. Daarnaast we hebben moeders en vaders op kantoor uitgenodigd en hen gevraagd naar hun mening over ons huidige assortiment, imago en naar welke producten zij nog op zoek zijn. Dit was voor ons heel leerzaam. Hierdoor kregen we een beter beeld waarnaar de ouders kijken bij de aankoop van kindervoeding. En hier zijn onze Dixap kant en klaar flesjes onder andere uit voortgekomen."
In juni wordt er ook een zomerfruit Dixap Original geïntroduceerd. "Die zal in eerste instantie alleen in een reguliere variant verkrijgbaar zijn, maar bij voldoende interesse sluit ik niet uit dat er ook een biologische Dixap Zomerfruit bij zal komen."
Voor meer informatie:
Marilou Verhoeven
Covelt Dixap
Korendijk 13
5704 RD Helmond
0492 528364
m.verhoeven@covelt.nl
www.covelt.nl