Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Met geen enkel ander drankje te vergelijken"

2Food ziet enorm potentieel voor Bionade in Nederland

Tholen – Bionade is in Duitsland al een groot succes. Tony-Wim van Eijden, oprichter van 2Food, heeft ook hoge verwachtingen voor de biologische limonade in Nederland. "Bionade heeft een enorm potentieel. Het is echt een virus dat zich via mond-tot-mondreclame verspreidt. In Duitsland is de verkoop daardoor in een tijdsbestek van drie jaar verdubbeld. Vorig jaar alleen al zijn er 90.000.000 flesjes Bionade verkocht." 2Food vertegenwoordigt Bionade op de Nederlandse markt. "Het is tijd om Bionade nog breder uit te gaan dragen."


Bezoekers van de Taste of Amsterdam konden proeven van Bionade

Tony-Wim vertelt dat er in Nederland steeds meer animo is voor Bionade. Zo is het al bij veel natuurvoedingswinkels verkrijgbaar en hotels gaan met de trend mee. "In Duitsland heeft de verkoop ook jarenlang op een bepaald niveau gezeten. Daarom verwacht ik dat het in Nederland op een gegeven moment ook fors zal gaan aantrekken."

Bionade is volgens hem een typisch voorbeeld van een product dat door allerlei typen klantengroepen gewaardeerd wordt. "Het is lekker en bevat weinig calorieën. Bionade is met geen enkel ander drankje te vergelijken. Dit komt door het bijzondere productieproces."



Productieproces

Iets meer dan 25 jaar zag de Duitse bierbrouwer Dieter Leipold de bierverkoop teruglopen. In de regio Rhön waren destijds honderden bierbrouwers actief. Daarom zocht hij een product waarmee hij zich kon onderscheiden. Dit moest een gezonde limonade worden voor kinderen. "Hierin was hij enorm gedreven. Na zo'n tien jaar ontwikkelen lukte het hem: tijdens het brouwen werd de moutsuiker door een speciaal proces niet langer meer in alcohol omgezet, maar in gluconzuur. Dit staat als zeer gezond bekend. Het proces is overigens te vergelijken met hoe bijen honing maken."


Promotie

2Food steekt veel energie in de promotie van Bionade. "We geven onder meer veel demonstraties. Onlangs bijvoorbeeld nog tijdens de Taste of Amsterdam. Door mensen te laten proeven, raken ze overtuigd." In de promotie wordt overigens ook regelmatig samenwerking gezocht met andere partijen. Tony-Wim geeft aan dit alles wel wat geduld vergt, maar het is het zeker waard.

Proeven

Bionade is verkrijgbaar in vier smaken: vlierbes, lychee, kruiden en gember-sinaasappel. "Vlierbes is het populairst, deze smaak is goed voor 40 procent van de omzet. Het zijn bijzondere smaken, maar als de consument het eenmaal gewend is, willen ze niet meer terug. De echte fijnproever proeft dat aan Bionade geen bijsmaak zit. En heel belangrijk is dat kinderen het ook heel lekker vinden."

Voor meer informatie:

Tony-Wim van Eijden
2Food
Textielweg 18B
3812 RV Amersfoort
033 4659555
tw@2food.nl
www.2food.nl