Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bio-drankensegment ontwikkelt zich behoorlijk

Discounters goed voor een derde van Duitse bio-verkoop

Biologisch blijft het goed doen op de Duitse markt. Marktonderzoekbureau Nielsen heeft aangegeven dat de omzet van bio-producten in de eerste helft van 2011 met bijna tien procent gestegen is (in de levensmiddelenhandel en drogisterijen).

Vooral in de discounters neemt de verkoop nog sterk toe. De groei is gedeeltelijk te verklaren door de uitbreiding van het bio-assortiment bij discounters. De discounters zijn volgens Nielsen goed voor ongeveer een derde van het verkochte volume. "De biologische markt is aanbod gestuurd. Waar de producten beschikbaar zijn, worden ze ook gekocht", zegt Brigitte Arndt-Rausch, bio-expert bij Nielsen.

In het babyvoedingssegment zijn inkomstenverliezen genoteerd. De daling was nog duidelijker voor de biologische diepvriesproducten en gezondheidsproducten. In alle andere segmenten is de verkoop echter aanzienlijk toegenomen.

Ook ontwikkelt het bio-drankensegment zich over het algemeen zeer goed. De verkoop van alcoholische dranken steeg met bijna twintig procent, wijn en mousserende wijn met tenminste 17,5 procent en de warme dranken met maar liefst een derde. De grootste procentuele stijging werd opgetekend door biologisch bier, met 43 procent. Al blijft dit een relatief klein product in het bio-drankensegment.

Publicatiedatum: