Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Focus lag vooral op export

Ook binnenlandse vraag naar bio stijgt in China

Analisten verwachten dat de binnenlandse verkoop van biologische producten in China in 2015 mogelijk 8,7 miljoen dollar bereikt. De afgelopen zes jaar heeft de biologische voedsel- en drankenmarkt zich enorm ontwikkeld. In 2008 werd een wereldwijde omzet genoteerd van 7,2 miljard Amerikaanse dollars. China heeft een steeds groter aandeel hierin. Toch is de binnenlandse bio-voedselmarkt van China nog steeds in een vroeg stadium van ontwikkeling.



In 1990 heeft China haar eerste bio-producten naar Europa geƫxporteerd. Het ging om gecertificeerde bio-thee. Vandaag de dag is het grootste deel van de binnenlandse productie bestemd voor de export, onder meer naar Noord-Amerika, Europa en Japan. Het gaat met name om honing, soja-poeder, bonen, sesam, pompoenpitten, groenten en fruit, zuivel, gevogelte en dranken.

Tussen 1995 en 2006 is de export van bio-voedingsmiddelen van 300.000 dollar naar 350 miljoen dollar toegenomen, goed voor een jaarlijkse groei van 30 procent. China merkt ook een toename van het aantal verwerkte producten, zoals reinigingsmiddelen, cosmetica en dranken op de binnenlandse markt. De export concentreert zich vooral op ruwe producten.

Na wat schandalen op de Chinese voedselmarkt, stijgt de binnenlandse vraag nu heel snel. Zaak is nu dus dat de sector zich hieraan aanpast.