
Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Wales bekijkt beeldvorming van bio onder consumenten
'Prijs en smaak bepalend in aankoopproces'
Het onderzoek geeft inzicht in de oorzaken voor de fenomenale groei van de bio-markt van de afgelopen tien jaar.
Te lezen valt onder meer dat de prijs en de smaak de belangrijkste factoren zijn bij de aankoopbeslissing. De verpakking en het feit dat er biologisch op staat is juist niet belangrijk. Voor de meesten heeft bio als voordeel dat het onbewerkt is en dat er geen pesticiden in zitten. Dat het klimaat geholpen wordt is een stuk minder belangrijk.
Klik hier om het volledige rapport te lezen.
David Owen, projectmanager van BOBL: "De markt voor biologische producten is de afgelopen twee jaar drastisch veranderd. Mensen zijn door de recessie gedwongen om te kijken naar hoe ze hun geld uitgeven. Het goede nieuws is dat consumenten nog steeds bereid zijn om extra te betalen voor hun voedsel wanneer zij ervan overtuigd zijn dat deze uitgave extra voordelen biedt. Hier profiteren Fairtrade- en lokale producten van. De biologische sector heeft wel geleden, omdat het overbrengen van de voordelen van biologische systemen een grotere uitdaging is."
Daarom is in de tweede fase van het onderzoek gekeken naar de huidige beeldvorming van consumenten over biologische producten in het algemeen. Ook wilden de onderzoekers weten wat de redenen zijn om voor biologisch te kiezen. Hierbij is gekeken naar de demografische gegevens van de consumenten en hun houding ten opzicht van aanverwante kwesties. Denk hierbij aan dierenwelzijn, milieu en de herkomst van voedsel. Het officiële rapport zal 21 oktober op de 'Welsh organic Producers Conference' worden gepresenteerd.
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-15 Meteen veel vraag naar biologisch gevriesdroogd groentepoeder
- 2023-03-13 The Nice Company viert tiende verjaardag
- 2023-01-27 "Wij hopen dat de vraag naar biologisch gaat aantrekken, daar willen we op voorbereid zijn"
- 2023-01-25 "Producent, retailer en consument zullen de prijsstijgingen samen moeten dragen"
- 2022-09-15 "Het allerlekkerste roomijs met cookies kan én moet echt door en door duurzaam zijn"
- 2022-07-22 Zijn bitterballen en kroketten uit eigen fabriek nog lekkerder?
- 2022-07-22 "De perfecte match samengesmolten tot één limited edition"
- 2022-07-12 Ice Cream Factory presenteert nieuwe varianten vegan-, room- en vruchtenijs
- 2022-06-21 "We hebben onze eigen salty caramelsaus laten ontwikkelen"
- 2022-04-29 Nieuw: Vegan Royaal met amandelstukjes
- 2022-04-22 Romige nieuwkomers onder Ice Cream Factory
- 2021-12-22 Nieuw bij QSTA voor foodservice: Wholey smoothies, bowls en shakes
- 2021-11-19 Cookie Dough Caramel nieuw van West Coast Frozen Yoghurt
- 2021-10-27 Nieuw duurzaam ijsconcept: Little Cow & Cookies
- 2021-10-08 Regenboogwaterijs teruggeroepen
- 2021-10-05 Veiligheidswaarschuwing voor AH Bio bosfruit ijsjes
- 2021-10-04 Fruit Peak en Fruit Wave uit voorzorg teruggeroepen
- 2021-09-01 Meer bio-snackopties bij Gimsel
- 2021-07-05 Dixap introduceert biologische fruitijsjes
- 2021-06-18 "Het zelf maken van de natuurlijke aroma's kostte jaren"