Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Inschrijving Bio-productverkiezing 2022 geopend

Zoals ieder jaar vindt ook in 2022 de Bio-productverkiezing plaats. Voor levensmiddelenproducenten een mooie kans om een nieuw product in de spotlights te zetten. De winnaar mag het product een jaar lang 'Bio-product van 2022' noemen. Het is vanaf nu mogelijk om een nieuw product aan te melden voor de verkiezing.

Gulpener Bierbrouwerij won de bio-productverkiezing 2021 met hun Sterk Rogge Tripel 

Dit jaar organiseren Bionext en BioNederland samen de verkiezing en net als vorig jaar werken zij daarbij samen met FoodPersonality, een platform voor managers in de levensmiddelenbranche. De keuze voor het beste product wordt ook dit jaar gemaakt door het publiek én een vakjury. Nadat de inschrijvingsperiode is gesloten, zullen FoodPersonality, BioNederland en Bionext via diverse kanalen consumenten oproepen om te stemmen op hun favoriete product. Uit die stemming komt een top-5 van favoriete producten. Deze top-5 zal op de Bio-beurs op 12 januari een pitch houden voor een vakjury, waarbij de vakjury 3 winnaars kiest. Naast de juryprijzen komt er ook een publieksprijs.

Deelnemen
Elke deelnemer komt met zijn product op de stemwebsite, met een foto, een omschrijving, bedrijfsnaam en link naar website. Deelnemers ontvangen een digitale banner met ‘deelnemer aan de Bio-productverkiezing 2022’ voor op zijn eigen website, social media en zij worden met zijn deelnemend product benoemd in een advertentie over de verkiezing in FoodPersonality. Daarnaast zorgt de organisatie voor zichtbaarheid van de verkiezing bij zowel retail als consument.

Winnen
"Naast natuurlijk de eer, is het winnen van de productverkiezing ook bevestiging van publiek én deskundige jury dat de winnaar een goed product heeft", aldus de organisatie. "Het is een prijs die extra zichtbaarheid oplevert bij de doelgroep (inkopers in gangbare retail of biologische winkels) en het geeft exposure in de vorm van een landelijk persbericht na de uitreiking, een digitale toolkit met banners, social media sjablonen en een lokaal persbericht dat de winnaar zelf kan inzetten."

Winnaar van 2021
Vorig jaar won Gulpener Bierbrouwerij de bio-productverkiezing. "Het winnen van ‘BIO product van het jaar 2021’ voor onze Sterk Rogge Tripel is een enorme erkenning. Niet alleen voor het smaakvolle bier dat we in het net geopende en meest duurzame brouwhuis van Europa hebben gebrouwen, maar ook voor de ontwikkeling die we samen met onze boeren hebben doorgemaakt aangaande de biologisch geteelde oergranen. We hebben de prijs met trots op onze verpakkingen gezet", zegt Jan-Paul Rutten, directeur Gulpener Bierbrouwerij.

Voor meer informatie over de verkiezing en hoe u zich kunt aanmelden: https://www.bioproductvanhetjaar.nl/. De inschrijving sluit op 3 december 2021.

Publicatiedatum: