De consument wil graag biologische producten kopen, maar verwacht tegenwoordig ook dat bedrijven een stap verdergaan en zich serieus engageren op het vlak van maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als antwoord op deze verwachtingen, die tijdens de Covid-crisis alleen maar zijn toegenomen, heeft Natexpo een nieuwe ruimte gecreëerd die volledig gewijd is aan Eco-producten en Eco-diensten. Deze ruimte zal worden geïntroduceerd tijdens de Parijse editie op 24, 25 en 26 oktober 2021.
Foto: Natexpo
In het licht van de huidige en opkomende trends van zero-waste, upcycling, lokale aankoop, decarbonisatie, seizoensgebonden voeding, eerlijke vergoeding van alle schakels in de keten, enz., worden bedrijven geconfronteerd met meerdere problemen, ongeacht de sector waarin ze actief zijn: voeding, cosmetica, hygiëne, schoonmaakproducten, textiel, enz. Binnen deze nieuwe sector wordt het aanbod van producten en diensten die reeds in de verschillende sectoren van Natexpo te zien waren in een plaats samengevoegd.
Naast de sector Eco-Products/ Eco-Services, biedt The Lab, opgericht in 2018, onderdak aan een groeiend aantal inventieve start-ups die innoveren op dit gebied. Met nog zeven maanden te gaan voor de opening van de beurs, hebben deze nieuwe sector en The Lab al veel inschrijvingen geregistreerd, met deelnemers waaronder het label "1% for the Planet", dat bedrijven in staat stelt 1% van hun omzet te doneren aan goede doelen voor het milieu.
Ook online
De 2021-editie van de beurs zal, paralel met de fysieke beurs, ook online beschikbaar zijn om een groter aantal internationale en nationale bezoekers in staat te stellen het tentoongestelde aanbod te bekijken. Deze virtuele opzet zal hen toegang geven tot alle exposanten die fysiek op de beurs aanwezig zijn en uitwisselingen mogelijk maken via een directe berichtenfunctie met geluids- en videofeeds.
Voor meer informatie: www.natexpo.com