Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste New England bio-AGF conferentie

Meer dan 200 leden van de AGF-sector in het Amerikaanse New England kwamen deze week samen tijdens de eerste New England Organic Produce Conference. Tijdens het evenement werden educatieve sessie georganiseerd die gericht waren op bio-AGF met een hoogtepunt in de presentatie van Shannon Allen.

Mike Maguire van Market Basket supermarkten: "Een geweldige en informatieve presentatie. Het was prettig om te focussen op alle aspecten van biologisch. We bevelen een herhaling volgend jaar erg aan!"

De educatieve sessies richtten zich vooral op de groei van bio-AGF, met een focus die op een gunstige toekomst ligt. Gezien de huidige groei zou de afzet van bio-producten gemakkelijk kunnen resulteren in een opbrengst van € 9 mln de komende jaren, volgens presentator Matt Lally. 

Lally merkte op dat bio-AGF afzet in New England voor veel producten in de buurt van of boven het nationaal gemiddelde ligt. Hij zei dat er een mogelijkheid bestaat om het bio-AGF segment te laten groeien door in verschillende sleutelitems te investeren. Vooral in kiwi's, kruiden, blauwe bessen en bramen. 

Zijn presentatie werd gevold door een Organics 101 sessie van Tonya Antle, medeoprichtster van het Organic Produce Network en Johanna Miranda van de Organic Trade Association. Het tweetal gaf een overzicht van wat een bio-item inhoudt en discussieerden over de regels en wetgeving die door de hele aanbodketen gevolgd moeten worden. 

Jodie Reardon van Shaw’s: "Het was een dag vol geweldige informatie op het gebied van biologisch en als retailer is het belangrijk om bovenop dit groeiende segment te zitten. Shannon Allen was inspirerend met haar verhaal dat me tot tranen toe roerde."

Antle sprak over het belang van de bescherming van de integriteit van het bio-merk en de rol van het merk in de ogen van de consument. Miranda besprak ook de regelwetgeving die met de ontwikkeling van bio-eisen gepaard gaat en de mogelijkheden voor de AGF-sector om z'n stem te laten horen. 

De laatste educatieve sessie was de Retailer Roundtable van Matt Seeley van het Organic Produce Network en Mark DeMichaelis van State Garden. Panelleden waren Brian Fleming van Stop & Shop; Mark Jewell van Hannaford Brothers en Kevin Barry van Big Y. Tijdens de sessie werd de rol van bio voor de retail bediscussieerd en de impact ervan op de versafdeling en de rest van de winkel. 

Elk panellid meldde een groei van de in de dubbele cijfers voor bio-AGF dit decennium en hoe deze de weg voor consumenten open baanden naar andere bio-producten. Daarnaast zorgt de bio-shopper voor meer afzet voor elke retailer. Elk panellid raamde dat bio-AGF de komende 10 jaar 25-30% van z'n afzet zal vormen. 

Na de lunch werden aanwezigen getrakteerd op een presentatie van Shannon Allen, oprichtster van grown, een USDA gecertificeerd bio-fast food restaurant. 

Voor meer informatie:
Matt Seeley
Organic Produce Network
Ph: +1 (831) 884-5058
matt@organicproducenetwork.com
www.organicproducenetwork.com

Publicatiedatum: