Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Beursorganisatie mikt op meer buitenlandse exposanten

Natexpo: Frans podium voor Nederlandse bio-bedrijven

Tholen - De Natexpo biedt voor Nederlanders een goed podium om hun producten op de Franse biologische markt te presenteren. Er stonden dit keer 6 Nederlandse exposanten op de beurs, die van 18 tot en met 20 oktober werd gehouden in Parijs. Voor bedrijven die deelname in de toekomst overwegen, had Jolanda Huizing van Yarrah Organic Petfood een duidelijke tip: "Neem een collega mee die de Franse taal goed beheerst."



Eén van de Nederlandse bedrijven, Lovechock, stond in de stand van hun Franse distributeur Pural. Florentin koos er voor om naast de distributeur, Europ-Labo, te gaan staan. "Dit werkt heel goed. Omdat we geïnteresseerden meteen kunnen doorverwijzen naar onze distributeur, versterken we elkaar op deze manier. Natexpo is een leuke beurs. Fransen houden van lekker eten, dat merk je hier", vertelt Sabine Ribbers.

Een overzichtje van de Nederlanders op de beurs:


Mark Kadee stond met NatureCrops voor het eerst op Natexpo. "Deze beursdeelname is zeker de moeite waard. Dit is echt één van de meest praktische beurzen waar we tot nu toe hebben gestaan. We hebben al met diverse distributeurs en gezondheidswinkels om de tafel gezeten."


Igor Rooselaar geeft toelichting op de Ecoffee Cup, die gemaakt is van bamboevezel.


Rechts Quillaume Maubert, sinds begin 2015 in dienst bij Paul's Quinoa. Tien dagen per maand is hij zelf in Peru om de kwaliteit van de biologische quinoa te controleren.


Team Yarrah: Jolanda Huizing, Hanane Ihasnaoui, Mickael Prouvée, Jeroen Schweitz en Bas van Tongeren. Adriëtte Breemans staat niet op de foto. Zij was in gesprek met een potentiële klant.


Sabine Ribbers laat proeven van de Florentin-producten.


Laetitia Sanchez stond namens Lovechock op de beurs. Ze liet onder meer proeven van de nieuwe tabletten.

Natexpo

Carine Cantagrel vertelt namens beursorganisator Spas dat de beurs in de beginjaren in het centrum van Parijs gehouden werd. Voor de editie van 2015 is wederom gekozen voor het Parc des Expositions de Paris Nord Villepinte. "De beurs is groeiende. Dit jaar staan er zo'n 600 exposanten. De belangrijkste doelgroep van Natexpo is de natuurvoedingswinkelier. We merken ook dat er vanuit de reguliere retail steeds meer interesse is in biologisch."



Naast de vaste onderdelen op de beurs, zoals de Organic Cooking Workshop (zie foto hierboven), waren er ook diverse nieuwe onderdelen. Carine hierover: "Nieuw is dit jaar is onder meer het 'Organic Trends Forum'. Hier worden diverse mini-conferenties gehouden door professionals. Ook de 'Organic Chocolate Workshop' en de 'Organic Cheesemonger's area' zijn nieuw." Bij de eerste konden de bezoekers de hele dag door demonstraties van onder andere chocolatiers en chefs bijwonen.


De 'Organic Chocolate Workshop'.

Op L'Espace Trophées Natexpo 2015 werden de winnende producten getoond (rechtsonder):


Links het 'Organic Trends Forum'. Rechtsboven de plattegrond van de hal. De buitenlandse exposanten waren in het paarse gedeelte terug te vinden.

De eerste beursdag, de zondag, was volgens Carine al goed bezocht. "Er waren vooral veel retailers aanwezig, omdat de winkels op zondag gesloten zijn. Mede daardoor was het erg druk." Natexpo communiceerde voorafgaand aan de beurs al dat dit jaar gekozen is voor zowel een lokale als een internationale focus. Carine: "Er komen sowieso veel bezoekers uit België, Spanje, Italië en Nederland naar deze beurs, maar we willen voor de volgende edities nog meer buitenlandse bezoekers en exposanten willen trekken. De internationale bedrijven hebben we dit keer bewust bij elkaar gezet, in de 'International Organic & Tasty Area'."


De noviteiten op de beurs kon men meteen na de ingang bekijken in 'The new products gallery'.

De organisatie verwachtte voorafgaand aan de beurs zo'n 12.000 bezoekers uit meer dan 60 landen. Het definitieve bezoekersaantal is op dit moment nog niet bekend.

Voor meer informatie: www.natexpo.com