Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
13 en 14 juli in Californië

Nieuwe bio-beurs in VS

Een nieuwe bio-beurs in de Verenigde Staten is in de maak voor 2016. De focus ligt op supermarkten en biologische levensmiddelen. Todd Linksy (initiatiefnemer), die bijna 30 jaar geleden begon als productmanager in een kleine supermarkt in Amerika, zegt: "Het is een sector met een omzet van 11 miljard US dollar." Linsky kocht destijds al biologische producten op de termijnmarkt en kwam uiteindelijk werken bij Grimmway Farms, waar hij opklom tot adjunct directeur.

In april verliet Linsky Grimmway en zette Todd Linsky Consulting in Bakersfield, Californië, op. Hij zegt dat hij zich richt op het helpen van bedrijven met biologisch merk beheer. Hij gebruikt zijn ervaring uit het verleden om perspectief te bieden. Zijn geesteskind, de eerste 'Organic Produce Summit', zal op 13 en 14 juli plaatsvinden in Californië. Linsky vertelt dat er een expositievloer zal zijn met 70 tot 75 stands en opleidingsessies.

Linsky zegt dat hij anderen, met ervaring in de biologische sector, bijeengebracht heeft om een nieuwe handel te ontwikkelen. Eén van die mensen is Howard Nager, adjunct directeur Marketing bij Domex Superfresh Growers, Yakima, in de staat Washington.

Nager zegt dat er volgens hem genoeg ruimte is in de nieuwe markt, ondanks het stijgende aantal regionale en zakelijk producthandelaren. "De tijd dringt, maar elke nieuwe markt heeft weer iets anders te bieden", aldus Nager. "Elke keer dat ik met retailers spreek, is biologisch één van de hoofdonderwerpen. Ze beginnen net aan een programma, of zijn er al mee bezig en hebben vragen. We zullen ons richten op het helpen van de retailers, maar er is een verscheidenheid aan opleidingen die de complete biologische productieketen dekken, van veld tot vork", aldus Nager.

Bron: www.thepacker.com
Publicatiedatum: