Duurzamer produceren: rol van producent en consument
Het hoofdthema van de talkshow is duurzame voedselproductie. Er is genoeg voeding op de wereld om iedereen te voeden, en toch gaat een op de acht mensen met honger naar bed[1]. Wat doen levensmiddelenbedrijven om dit te verbeteren? Wat zijn de obstakels? En welke verantwoordelijkheid heeft de consument?Presentator Leon Verdonschot praat hierover met diverse gasten:
- Farah Karimi, directeur Oxfam Novib. Met de wereldwijde campagne Behind the Brands roept Oxfam Novib consumenten op om levensmiddelenbedrijven aan te sporen te verduurzamen.
- Anniek Mauser, directeur duurzaamheid Unilever Benelux. Unilever heeft de ambitie om zijn eigen milieubelasting en die van zijn leveranciers en consumenten te halveren. Het bedrijf scoort hoog op de ranglijst van Behind the Brands.
- Duurzame startups The Dutch Weedburger en het GEEF Café. Deze sociale ondernemers laten zien hoe het ook kan.
Programma en aanmelden
Het volledige programma en informatie over alle sprekers leest u op www.morgen-vandaag.nl. Online meedenken en -praten kan via Twitter en Facebook, met hashtag #morgenvandaag. ASN Live is op woensdag 9 september vanaf 20:00 uur ook live online te volgen via deze website.In gesprek over actuele duurzame thema's
Tijdens de talkshow ASN Live staan de toekomst en het belang van een duurzame wereld centraal. Daarom wil de ASN Bank met klanten, gasten en andere belangstellenden in gesprek over actuele thema’s en de dilemma's en keuzes die daarbij horen. Over de invloed die deze keuzes hebben op ons dagelijkse leven, de verantwoordelijkheid die bedrijven hierin nemen en de rol die de ASN Bank hierin kan spelen.De bank geeft klanten en andere betrokkenen met ASN Live de gelegenheid mee te denken over een rechtvaardige, duurzame samenleving. Het afgelopen jaar was de ASN Bank te gast in Nijmegen, Zwolle en Groningen. Kijk voor meer informatie op www.morgen-vandaag.nl