In Berlijn trof het winkelend publiek onlangs een automaat aan met T-shirts voor slechts 2 euro. Op het moment dat ze interesse toonden in het shirt, gebeurt er iets onverwachts. In de automaat worden vervolgens namelijk beelden vertoond van mensen die onder erbarmelijke situaties aan het werk zijn, 0,13 cent per uur verdienen en 16 uur per dag werken. De potentiële kopers krijgen na het zien van de video de keuze om het shirt voor 2 euro aan te schaffen of dit bedrag te doneren voor de mensen die onder deze omstandigheden moeten werken. De initiatiefnemers willen hiermee een 'Fashion Revolution' teweegbrengen: 'People care when they know. Help us to remind the world. Share this to start te Fashion Revolution', hiermee eindigt de video.
Bekijk hier de video:
Abonneren
Vacatures
Wie wil er een t-shirt van 2 euro?
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-15 Organic Cotton Accelerator verheugd over vooruitgang Pakistan
- 2023-09-01 Essenza Home lanceert in het najaar een nieuw beddengoed-label
- 2023-07-20 S.Oliver Group helpt bijna 400 boeren in India om biologisch katoen te telen
- 2023-07-10 Steeds meer consumenten kiezen voor Fairtrade producten, verkoop stijgt met 6%
- 2023-06-16 Nieuwe keukentextielsets van bio-katoen
- 2023-06-08 "Voor ons was het een no-brainer om iets te doen met bio-katoen"
- 2023-06-07 Satellietbeelden ingezet om biologische katoenvelden op te sporen
- 2023-05-12 Einde aan fast fashion: strengere regels tegen overmatige productie en consumptie
- 2023-05-10 Gedoneerd beddengoed krijgt een nieuw leven
- 2023-05-03 Seepje ontvangt microplasticvrij-erkenning van de Plastic Soup Foundation
- 2023-05-02 Goodfuture klaar voor de toekomst op nieuwe locatie in Alblasserdam
- 2023-05-01 Koningspaar maakt volgens ondernemers echt een verschil als ze meegaan op handelsmissies
- 2023-04-26 Platform voor duurzame mode gelanceerd in Madrid
- 2023-04-24 Yumeko in finale Coolest Dutch Brands 2022
- 2023-04-20 Honderden coöperatieleden bezoeken Studio Claudy Jongstra
- 2023-04-14 Nieuwe duurzame werkkleding voor Spar-medewerkers
- 2023-04-05 Rob van den Dool (CEO Yumeko): "Mijn woord is geen wet"
- 2023-04-03 Online platform Glow inspireert met duurzame lifestyle & fashion voor dames en kinderen
- 2023-03-27 Australië zet als eerste ter wereld standaard voor composteerbare kleding
- 2023-02-28 ABN Amro Sustainable Impact Fund investeert in Deens duurzaam modemerk