Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vincent Stanley, Patagonia:

"In het begin moesten we bio-katoenteelt nog zelf financieren"

Het outdoormerk Patagonia probeert de kledingindustrie op te stuwen naar een duurzamere toekomst. Om zijn voortrekkersrol te behouden, kiest het bedrijf een pragmatische aanpak. De redactie van Duurzaam Bedrijfsleven heeft Vincent Stanley geïnterviewd, hij is 'Director of Philosophy' bij Patagonia en al veertig jaar aan het merk verbonden.

Patagonia kreeg 20 jaar geleden bekenheid door volledig over te stappen op bio-katoen. Het bedrijf richt zijn duurzame inspanningen vooral op haalbare, concrete stappen. Stanley wijst op de overstap van Patagonia naar biologisch katoen, in de jaren negentig. Traditionele katoenproductie brengt veel schade toe aan het milieu door de hoeveelheid pesticiden die erbij komt kijken. "Als we een schoner alternatief zien voor materialen of technologie, dan willen we die gebruiken", zegt hij. "Het koste echter nogal wat moeite om die omschakeling te maken. Er was geen infrastructuur voor biologisch katoen. Banken wilden die biologische boeren geen financiering verstrekken, dus dat deden we zelf. We moesten verder de plukkers en spinnerijen zover krijgen dat ze hun machines schoonmaakten voordat ze het biologische katoen verwerkten."

Klik hier om het hele interview te lezen.

Bron: Duurzaam Bedrijfsleven
Publicatiedatum: