Tijdens het overleg met de ondernemers werd duidelijk dat vooral het onderscheidende en lokale karakter van PLUS goed naar voren moest komen: "Een PLUS-supermarkt probeert zich vooral te onderscheiden door de keus voor een breed assortiment aan biologische-, Fairtrade- en een aantal streekproducten. Daarnaast speelt herkenbaar lokaal ondernemerschap van de eigenaar, een behoorlijke rol."

Hein geeft aan dat deze elementen in het ontwerp zijn meegenomen. "Hier is de nieuwe bedrijfspolo uit voortgekomen. In de eigen herkenbare groene kleur van PLUS, maar gemaakt van in een zwaardere kwaliteit piqué van 100% biologisch katoen. Uiteraard volledig GOTS- en Max Havelaar Fairtrade-gecertificeerd."
Volgens hem wordt het onderscheidende karakter van PLUS subtiel doch duidelijk naar voren gebracht door verschillende luxere borduursels op de polo. Een herkenning naar de algemene landelijke marketing vanuit de organisatie; 'PLUS bied meer', komt ook in de polo naar voren.

"Voor supermarkten in Fairtrade gemeenten of met een SSK-keurmerk neemt het onderscheidende MVO karakter hiermee extra toe. Een pure en faire bedrijfspolo is iets waar je in de bedrijfsvoering niet als eerste aan denkt. Wel een logische stap om het MVO karakter zowel intern, voor de medewerkers, alsook extern naar de klanten mee te onderstrepen. De eerste PLUS eigenaren die wij nu in de aanvang geleverd hebben zijn erg tevreden en enthousiast over onze service en uiteraard het product."
Voor meer informatie:
Hein Voss
06 46351763
[email protected]
www.h3pmotives.eu