Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Polo's van biologisch katoen voor PLUS-medewerkers

Tholen - In zeven PLUS-supermarkten in de regio Utrecht is een deel van de medewerkers sinds kort gehuld in een bedrijfspolo van 100% biologisch katoen. H3P Motives heeft de polo's samen met een tweetal PLUS-ondernemers ontwikkeld. "De bestaande algemene bedrijfspolo is van een reguliere katoen/polyester kwaliteit. Hier is niks mis mee, maar het is weinig onderscheidend en zeker niet duurzaam en fair. Daarom zijn we met de ondernemers in gesprek gegaan", aldus Hein Voss van H3P Motives.

Tijdens het overleg met de ondernemers werd duidelijk dat vooral het onderscheidende en lokale karakter van PLUS goed naar voren moest komen: "Een PLUS-supermarkt probeert zich vooral te onderscheiden door de keus voor een breed assortiment aan biologische-, Fairtrade- en een aantal streekproducten. Daarnaast speelt herkenbaar lokaal ondernemerschap van de eigenaar, een behoorlijke rol."



Hein geeft aan dat deze elementen in het ontwerp zijn meegenomen. "Hier is de nieuwe bedrijfspolo uit voortgekomen. In de eigen herkenbare groene kleur van PLUS, maar gemaakt van in een zwaardere kwaliteit piqué van 100% biologisch katoen. Uiteraard volledig GOTS- en Max Havelaar Fairtrade-gecertificeerd."

Volgens hem wordt het onderscheidende karakter van PLUS subtiel doch duidelijk naar voren gebracht door verschillende luxere borduursels op de polo. Een herkenning naar de algemene landelijke marketing vanuit de organisatie; 'PLUS bied meer', komt ook in de polo naar voren.
 


"Voor supermarkten in Fairtrade gemeenten of met een SSK-keurmerk neemt het onderscheidende MVO karakter hiermee extra toe. Een pure en faire bedrijfspolo is iets waar je in de bedrijfsvoering niet als eerste aan denkt. Wel een logische stap om het MVO karakter zowel intern, voor de medewerkers, alsook extern naar de klanten mee te onderstrepen. De eerste PLUS eigenaren die wij nu in de aanvang geleverd hebben zijn erg tevreden en enthousiast over onze service en uiteraard het product."

Voor meer informatie:

Hein Voss
06 46351763
heinvoss.bv@telfort.nl
www.h3pmotives.eu