Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Duitse bio-omzet in 2013 met 7% gegroeid
De bio-markt in Duitsland is in 2013 ongeveer even sterk gegroeid als in 2012. Met name de natuurvoedingswinkels, maar ook de traditionele supermarkten en drogisterijen, droegen bovengemiddeld aan deze groei bij. Vooral prijsstijgingen bij versproducten en een afzetstijging bij droogwarenproducten zorgden voor een grotere omzet bij biologische levensmiddelen.
In 2013 gaven de Duitse huishoudens 7,2% meer geld uit aan biologische levensmiddelen en dranken. De totale omzet die met deze producten behaald werd, lag op 7,55 miljard euro tegenover 7,04 miljard euro in 2012, zo blijkt uit cijfers van de Duitse Agrarmarkt Informations-Gesellschaft (AMI).