Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Alexander Stein: "Uniek dat we echt alleen bio-gecertificeerde producten presenteren"

Smaakvolle persconferentie BioFach en Vivaness 2013 bij Steiger 1

Tholen - Gisteren (woensdag 31 oktober 2012) is bij Steiger 1 aan de Borneosteiger in Amsterdam een persconferentie rondom de BioFach 2013 gehouden. Voor de persconferentie waren diverse redacteuren uit Nederland en België uitgenodigd. Zij werden onder meer geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen rondom de BioFach en Vivaness.



Jacqueline Poppe van Beech Business Promotion heette de gasten van harte welkom. Ook bedankte ze in haar openingswoord de uitbaters van restaurant Steiger 1. Steiger 1 is normaal in deze tijd van het jaar niet geopend voor de lunch, maar ze waren bereid om voor deze gelegenheid een uitzondering te maken. Het restaurant kiest voor zoveel mogelijk biologisch.


Jacqueline Poppe opent de persconferentie

Barbara Böck, manager Public Relations van NürnbergMesse blikte allereerst terug op BioFach en Vivaness 2012. De organisatie mocht in totaal 2420 exposanten uit 83 landen en 40.315 vakbezoekers uit 130 landen verwelkomen. Het bezoekers kwamen voornamelijk uit Duitsland, Oostenrijk, Italië, Frankrijk en Nederland.


Barbara Böck (vierde persoon op de foto) nam als eerste het woord

Ze gaf ook aan dat Roemenië tot land van het jaar is gekozen voor 2013. Dit land kan tijdens de beurs rekenen op veel extra aandacht, zoals India tijdens de BioFach 2012. "Het land kan zich vier dagen lang aan de hele bio-wereld presenteren." Barbara ging ook in op het thema van BioFach 2013: 'Shared values, action for a future world'. "De focus ligt op gemeenschappelijke waarde, belangrijke thema's zijn: de waardeketen, samenwerking en het conflict tussen regionaliteit en globalisering."


Kristina Steiger aan het woord

Nadat Barbara nog even aandacht vroeg voor de diverse congressen die ook in 2013 tijdens de BioFach gehouden gaan worden, ging Kristina Steiger in op de eerste geslaagde edities van de 'Fish Market' (komt ook in 2013 terug) en 'Coffee Tasting' tijdens BioFach 2012. Ook de 'Best New Product Award' en de 'Novelty Stand' waren een succes. Er zijn in 2012 in totaal 6300 stemmen uitgebracht, veel meer dan de 3850 stemmen vorig jaar.



Voeding blijft de belangrijkste sector voor de BioFach. Daarom is in 2007 besloten om producenten van natuurlijke cosmetica en dergelijke met de Vivaness een apart podium te geven. In 2012 stonden 204 bedrijven uit 26 landen op de Vivaness. Barbara kon tijdens de persconferentie al verklappen dat de 'Breeze special show' in 2013 een vervolg krijgt. "Dit is echt een succes, er zijn nu al nieuwe geïnteresseerde bedrijven die hun producten willen tonen."

Alexander Stein (foto rechts), Senior Manager BioFach en Vivaness bij NürnbergMesse, benadrukte dat uniek is aan de BioFach dat er echt alleen bio-gecertificeerde producten gepresenteerd worden. "Dit is enorm belangrijk. Tijdens de beurs checken 20 controleurs of de getoonde producten voldoen aan onze criteria. Indien dit nog is kunnen zij zelfs een stand sluiten."

Helen Kreisel-Gebhard (foto hieronder) van NürnbergMesse ging tenslotte in op de globale aanwezigheid van BioFach. Ze vertelde wat meer over de gelijknamige beurzen in Japan en India, die onderling ook weer heel veel verschillen vertonen.



De beursorganisatoren hadden Jasper Vink van Bionext uitgenodigd om over de ins-en-outs van de biologische sector in Nederland te vertellen. Hij introduceerde eerst Bionext, ging in op de visie en doelstellingen van de ketenorganisatie om vervolgens de toehoorders uitgebreid te informeren over de biologische sector in Nederland die tegen de recessie in blijft groeien.


Jasper Vink va Bionext nam als laatste het woord

Jasper vertelde ook over de koppeling die Bionext wil maken tussen het EKO-keurmerk en de duurzaamheidsaspecten van de biologische productie. "We willen hierin ook graag samenwerking zoeken met andere private keurmerken. Zo liggen er plannen voor een seminar met de Soil Assocation en Bioland tijdens de BioFach 2013 over de duurzame ontwikkeling van de biologische sector."

Aansluitend op de persconferentie genoten de gasten van een uitgebreide lunch (viergangen) met onder meer makreel, schorseneer, eendenborst, pompoensoep en Calvados appeltjes.




Schorseneer, eendenborst en Calvados appeltjes.

Voor meer informatie: Jacqueline Poppe, jacqueline@beechbp.nl, 0547 271071