Vrouwen vinden mannen leuker in schoner ondergoed

Vrouwen vinden mannen leuker als zij aandacht besteden aan hun ondergoed en als dat ondergoed 'fris' is in alle opzichten: mooi en schoon maar ook vrij van kinderarbeid, gifstoffen en oneerlijke handel. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Saint Basics (St.), een nieuw merk voor boxers en t-shirts voor mannen. Uit het onderzoek blijkt ook dat de meeste mannen denken dat het niet uitmaakt wat voor ondergoed zij dragen.

Mannen en vrouwen blijken verschillende dingen belangrijk te vinden als het gaat om mannenondergoed. Natuurlijk, de pasvorm moet goed zijn en het moet hygiƫnisch schoon zijn. Maar bovendien vindt wel 70 procent van de vrouwen desgevraagd dat het ondergoed van de man vrij moet zijn van kinderarbeid. Van de mannen vindt maar 54 procent dit belangrijk. Vrouwen hechten er verder meer waarde aan dat het ondergoed milieuvriendelijk is geproduceerd en vinden het een pluspunt als het is gemaakt van eerlijke, natuurlijke stoffen.

In het onderzoek scoren mannen beduidend lager op al deze punten. Een merendeel van de mannen geeft aan te denken dat het niet uitmaakt wat zij dragen, omdat ondergoed niet direct zichtbaar is. Vooral jongere mannen (18-30) hechten minder belang aan aspecten als 'kinderarbeidvrij' en 'milieuvriendelijk'.
Opvallend genoeg geven de meeste mannen wel aan dat zij het oordeel van hun partner van doorslaggevend belang vinden bij het kiezen van ondergoed, maar hanteren zij hierbij kennelijk andere waarden dan vrouwen.

62 procent van de vrouwen zegt het belangrijk te vinden dat een man aandacht besteedt aan zijn ondergoed, 44 procent vindt een man zelfs leuker als hij hierin bewuste keuzes maakt.

St.

St. (lees: Saint) is een nieuw merk dat mannen op een gemakkelijke manier van 'schoner ondergoed' voorziet. St. maakt stijlvolle boxershorts en t-shirts van bio-katoen die niet alleen mooi staan en lekker zitten, maar bovendien vrij zijn van kinderarbeid, oneerlijke handel en gifstoffen.

Omdat St. de tussenhandel heeft weggelaten, en rechtstreeks levert van internet naar brievenbus, krijg je met een druk op de knop schoner ondergoed - met de kwaliteit van een topmerk voor een betaalbare prijs. Bovendien draagt St. bij elke aankoop een deel van de omzet af aan kleinschalige ontwikkelingsprojecten.

Dit zeggen mensen over St. (volgens onderzoek van Motivaction):
  • chique (vooral mannen)
  • eerlijk en sociaal (vooral vrouwen)
  • eigentijds, geraffineerd, milieubewust, verantwoord, uitdagend (wordt vaker genoemd door jongere ondervraagden)

Meer informatie over het onderzoek en 'schoner ondergoed' is te vinden op www.saintbasics.com/motivaction.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven