Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rabobank

Korte ketens: de (on)mogelijkheden in de Nederlandse food- en agrisector

Het meer regionaal verkopen in korte(re) ketens wordt vaak als kansrijk gezien voor veel agrariĆ«rs. Maar meer regionale verkoop in korte(re) ketens, met zo min mogelijk schakels tussen boer en consument, is makkelijker gezegd dan gedaan. "Korte ketens zijn uiteindelijk vooral een middel om het achterliggende doel te bereiken, namelijk: hoe zorgen we voor dat agrarische producten beter worden verwaard? Want daar zit een grote uitdaging", zo stelt Martijn Bol, Sectormanager Food bij Rabobank. 

Hij schreef een update over de korte keten en de (on)mogelijkheden in de Nederlandse food & agri sector. 

In het kort:
"Veel producten op ons bord leggen enorme afstanden af. Meer regionale verkoop via kortere ketens lijkt kansrijk, maar is nu nog vooral een niche;

Korte ketens moeten niet als doel maar als middel worden gezien om agrarische producten beter te benutten en waardevoller te maken;

Wees onderscheidend in verhaal, smaak en beleving, blijf weg van weinig onderscheidende producten;

Om korte(re) ketens te realiseren is samenwerking noodzakelijk op het gebied van distributie, marketing en digitalisering;

Uiteindelijk zijn ondernemers in de lead om van kortere ketens een succes te maken. Ambitie van de Rabobank is om dit op regionaal niveau te ondersteunen."

Klik hier voor het hele artikel.

Bron: Rabobank

Publicatiedatum: