Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bio-aandeel opnieuw toegenomen:

tegut… gaat met de wind in de rug het jubileumjaar in

"Een mooier geschenk hadden onze klanten ons aan de start van ons jubileumjaar nauwelijks kunnen geven", vat tegut… directeur Thomas Gutberlet de resultaten van het afgelopen boekjaar samen. Het zijn daarbij in eerste instantie de omzetcijfers van bio-levensmiddelen en -producten die de directeur blij maken. Want het is tegut… gelukt om het recordaandeel van 30,13 procent uit 2020 nogmaals te verhogen naar 30,47 procent.

Maar ook de totale omzet van de tegut… group valt met 1,25 miljard euro zeer goed uit, ook al ligt dit resultaat iets onder het resultaat van 2020 (1,26 miljard euro, -0,46 procent). Dat de omzetgrens van 1,2 miljard euro opnieuw bereikt en overtroffen kon worden, toont aan dat het bedrijf zich op een stabiele, betrouwbare koers bevindt. "Dit resultaat laat ons voelen dat onze klanten ons vertrouwen", aldus Thomas. "We weten dat hun leef- en werkgewoontes zich niet in de laatste plaats door de coronapandemie hebben veranderd. Veel dingen die in het leven van onze klanten tot nu toe vanzelfsprekend waren, zijn veranderd of maken een ommekeer. We geven hen aan de ene kant de zekerheid dat ze bij ons altijd met een goed gevoel levensmiddelen kunnen kopen. Aan de andere kant geven we hen met onze nieuwe verkoopconcepten alternatieven voor het boodschappen doen in de reguliere levensmiddelenhandel. Daardoor merken ze dat wij ons met hen bezighouden en hun behoeftes begrijpen."

Nieuwe verkoopconcepten
Dat tegut… haar klanten inderdaad goed begrijpt, tonen de talrijke onderscheidingen die het bedrijf in het afgelopen jaar voor haar nieuwe verkoopconcept tegut… teo heeft gekregen. Naast de gerenommeerde 'Store of the year'- award van de 'Handelsverband Deutschland' ontving het bedrijf onlangs nog onder andere de 'Duurzaamheidsprijs Design'. In november 2020 voor het eerst van start gegaan als kleine digitale winkel, schrijft het concept sindsdien haar geheel eigen succesverhaal: inmiddels zijn er in de regio Fulda tien vestigingen waar de klanten rondom de klok boodschappen kunnen doen. Dit jaar zullen daar nog twintig verdere vestigingen in de regio rondom Frankfurt bijkomen.

tegut... wil dit jaar ook verder inzetten op haar verkoopconcept Quartier. Hier is het bedrijf in maart 2021 mee van start gegaan met een eerste filiaal aan de Bahnhofstraße in Fulda. Het bijzondere aan dit format: het voorziet mensen van verse trendgerechten en snacks, waar ze direct of met een korte bereidingstijd, warm of koud, thuis of direct ter plaatse van kunnen genieten – als kleine pauze van het bewogen dagelijkse leven of als waardevolle energiebrenger en verssensatie. Nog in januari van dit jaar zal tegut… met dit concept in een nieuwe filiaal op de luchthaven van Frankfurt van start gaan, en in februari in de binnenstad van Frankfurt. In de loop van het jaar zullen er nog meer nieuwe vestigingen volgen.

Om de logistieke uitdagingen die de aanhoudende expansiekoers op de lange termijn aan het bedrijf zal stellen aan te kunnen heeft tegut… in september van het afgelopen jaar de eerste stap voor haar nieuwe distributiecentrum in Michelsrombach gezet: op 23 hectare ontstaat hier in het komende jaar een uiterst modern centraal magazijn met 38.000 palletplaatsen voor het beheer en de uitlevering van in totaal 17.000 verschillende producten door meer dan 800 medewerkers.

Publicatiedatum: