Hollands Wild stopt met wild verkoop vanuit de diepvries en richt zich volledig op koelvers producten. Hiermee wil het merk beter inspelen op de bewuste consument van nu en verwacht het een bredere doelgroep aan te spreken.
Ganzenfilet
"De afgelopen maanden is in een aantal supermarkten een laagdrempelig assortiment koelverse wildproducten getest. Na evaluatie met de ondernemers gaan we met de hardlopers verder. Onze Ganzenfilet is ook een van de toppers. Dit is verrassend, aangezien dit voor de meeste Nederlanders een onbekend product is. Nederland is een heerlijk land voor wild zoals ganzen, maar wanneer lokale populaties te groot worden, brengen ze de natuur uit balans. Om de balans in de natuur te herstellen en behouden, wordt er via strikt gereguleerde faunabeheer plannen ingegrepen. De "oogst" van met name de gans wordt helaas vaak verspild. Het doel van Hollands Wild is om die verspilling te stoppen. We werken dus alleen met wat er beschikbaar komt uit onze eigen Nederlandse natuur."
In 2014 zijn Jo Kloet en Dirk-Jan Polak met die reden Hollands Wild gestart. Met een assortiment van lekkere en makkelijk te bereiden diepvriesproducten heeft Hollands Wild een vaste plek in de markt verworven.
Puur natuur, lokaal en duurzaam zijn, naast gemakkelijke bereiding, consumentenbehoeften waar met succes op wordt ingespeeld. Slechts een beperkte groep consumenten staat open voor het kopen van hoogwaardig vlees uit de vriezer. Met de overstap op koelvers verwachten we een veel grotere doelgroep te bereiken.
Nieuwe eigenaar
De oprichters van Hollands Wild, Jo Kloet en Dirk-Jan Polak, doen een stap terug en gaan zich weer volledig richten op innovatie in groenten en fruit-foodsector. Ze dragen hun belang over aan de nieuwe eigenaar die Hollands Wild in koelvers verder zal gaan ontwikkelen.
Voor meer informatie:
Hollands Wild
[email protected]
www.hollandswild.info