"Verlengde houdbaarheid en mooiere presentatie"

KemperKip en Udea introduceren nieuwe lijn kipproducten in skin-verpakking.

In samenwerking met Udea heeft KemperKip een volledige lijn verse biologische kipproducten geïntroduceerd. Het volledige assortiment verse kip bij Udea gaat over op een nieuwe verpakking onder de merknaam: Kemper.

Marco Mulder, category manager vers bij Udea: "Het grote aanbod kipproducten zit in een vernieuwde vacuüm skin-verpakking. Het werd tijd om de presentatie van het kipaanbod aan te pakken. In de oude bakjes gleden de producten naar beneden zodra deze rechtop werden gepresenteerd. Deze presentatie deed af aan de producten, welke van hoogwaardige kwaliteit zijn en een mooie presentatie verdienen. In samenwerking met Udea heeft Kemper zijn verpakkingen vernieuwd. In de skin-verpakkingen zijn de producten vacuüm getrokken waardoor ze altijd mooi op hun plek blijven. Dit geeft de presentatie in het schap een enorme boost. Met deze verpakking wordt tevens de THT van de producten verlengd waardoor een winkelier minder risico heeft op derving en dus minder hoeft af te prijzen. Daarnaast is er door deze langere THT meer ruimte om extra voorraad in de winkel te leggen. Dus minder derving, meer presentatie en meer omzet!"

Kipfilet en Kipkluifjes piri piri.

Minder verspilling
Een ander voordeel van de verpakking is dat de houdbaarheid van de kipproducten verlengd wordt. Steven IJzerman, kwaliteitsmanager van Udea: "Voor het assortiment van Udea willen we altijd zo duurzaam mogelijke stappen zetten. Hierbij kijken we naar heel veel verschillende thema’s zoals dierenwelzijn, milieu-impact, plasticvrij materiaal en verspilling. Al deze zaken zetten we naast elkaar en hiervan proberen we de waarde in te schatten zodat we uiteindelijk de juiste keuze kunnen maken voor een verpakking."

Rollade gekruid en Kip Chipolata.

Steven vervolgt: "Voor ons kipaanbod kijken we uiteraard naar het materiaal, maar speelt verspilling voor ons ook een zeer belangrijke rol. Goede en waardevolle voeding wil je nooit weg hoeven gooien. Wanneer het om dierenvlees gaat, is dit nog belangrijker omdat hiervoor een dier geslacht is. Om deze reden verkiezen we op dit moment voor de kipproducten bewust voor ontwikkelingen die de houdbaarheid van de producten verlengt en daarmee verspilling tegengaat. Dit verkiezen we op dit moment daarom boven een verpakking met minder plastic(-uitstraling). In de tussentijd werken we wel aan ontwikkelingen om ook deze verpakkingen verder te kunnen verduurzamen."

Joris Kemper, commercieel manager van KemperKip is blij dat na een intensief traject er een mooi kip-assortiment in het schap ligt. "De eerste resultaten zijn hoopgevend. Na de overname van Het Huis Ter Mee heeft KemperKip het betreffende merk nog meerdere jaren gevoerd bij Udea. Na de integratie van de Huis Ter Mee producten in de Kemper-keten met haar eigen pluimveehouders, was het een logische stap om het Kemper merk nu op alle producten te voeren. De visueel mooie presentatie van de verpakking, die middels een peel-lip makkelijk te openen is, geeft het product een kwalitatief hoogwaardig uiterlijk. De langere houdbaarheid zorgt daarnaast voor een aanzienlijke vermindering van de derving. Het schaaltje bestaat voor meer dan 90% uit gerecycled materiaal. In samenwerking met onze leveranciers van verpakkingsmaterialen zijn we voor de toekomst op zoek naar een verpakking die, met in achtneming van alle wettelijke en product technische aspecten, nog duurzamer is. Een mooie volgende uitdaging ligt dus in het verschiet."

Voor meer informatie: hverstappen@kemperkip.com, 06 13687508, www.kemperkip.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven