Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Door te eten maken baby's en peuters kennis met allerlei verschillende smaken en structuren"

Hoofdrol voor konijn

Tholen - Het was een opvallende verschijning tijdens de BIOFACH 2020: het grote konijn in en rond de stand van Joannusmolen. De producent greep de beurs aan om de bio-branche kennis te laten maken met het 'nieuwe gezicht' van babyvoedingsmerk Biobim. Meteen werden ook diverse nieuwe producten gepresenteerd, waaronder een fijne havermout en diverse snacks.

Directeur Teun Thönissen vertelt dat ze een nieuw gevoel wilden creëren rond Biobim. "Daarvoor hebben we contact gezocht met kinderboekenillustrator Marije Tolman. Samen met haar is de nieuwe look & feel van Biobim ontworpen. We waren vooral enthousiast over de lieflijke manier waarop ze je in een mooie nieuwe wereld kan brengen door middel van haar illustraties. Dat was precies waar wij naar op zoek waren."

Teun met het konijn op de BIOFACH 2020. 

Het konijn heeft nu nog geen naam, maar daar zal verandering in komen. "We willen het konijn de komende tijd veel meer leven gaan geven. Het is een mooi middel om mee te communiceren richting de consument."

Muesli en fijne havermout
Rond de relaunch zijn ook verschillende nieuwe producten ontwikkeld. "We hebben kritisch gekeken naar wat we nog toe konden voegen aan ons assortiment. Daarbij kwam onder meer naar voren dat mensen veel meer open staan om granen toe te voegen aan het eetpatroon van hun baby. Daarom hebben wij een muesli en een fijne havermout ontwikkeld. Normaliter is havermout behoorlijk groot, daardoor is het mondgevoel anders dan bij onze havermout. De fijnere structuur past beter bij babyvoeding. Verder voldoet de fijne havermout helemaal aan de babyfood quality-richtlijnen. Hiermee bieden we een heel mooi product."

Nieuwe tussendoortjes
Verder is ingezet op de tussendoortjes. "Dit is iets waar elke ouder mee zit, vooral wanneer er oudere kinderen bij zijn. Het eetmoment is heel belangrijk, niet alleen voor de mondontwikkeling, ook voor de ontwikkeling van de motoriek. En door te eten maken baby's en peuters kennis met allerlei verschillende smaken en structuren. Wij hopen hier met ons tussendoortjesassortiment een bijdrage aan te leveren." Er zijn vier nieuwe snackproducten aan het assortiment toegevoegd. "Het gaat om de Corn Puff, Carrot Puff, Corn Tomato Cheese en Strawberry Hearts."

Stazak met zip
Er is ook nieuws te melden op verpakkingsgebied: "We zijn met de havermout en muesli naar een single verpakkingsvorm gegaan. Deze producten zijn verpakt in stazakken met zip. Daarmee bieden we veel meer gebruiksgemak dan de traditionele verpakkingsvorm. De zak is namelijk na gebruik goed af te sluiten met de zip sluiting.
En er zitten meer producten aan te komen in deze nieuwe verpakkingsvorm. Het is voor ons met het oog op verdere verduurzaming belangrijk om de dubbele verpakking los te laten. Daarom zullen we met de pappen ook over gaan naar de stazak met zip."

Voor meer informatie:

Teun Thönissen
Joannusmolen
De Hork 42
5431 NS Cuijk
0485 330600
tthonissen@joannusmolen.nl  
www.joannusmolen.com