Wageningse familie van de Klift wint Facebook-actie

"Consumenten zijn, juist nu, geïnteresseerd in waar het eten vandaan komt"

Zaterdag overhandigden biologisch aspergeteler Han te Ronde van Asperges op de Eng en Marieke Laméris van Proeflab Wageningen namens Uit Veluwe een box vol met streekproducten aan Joke van de Klift en vriendin van de familie Elfi Vullings. Elfi had de Wageningers Joke en Joop genomineerd om een box te winnen via de facebook pagina van Uit Veluwe. Zij hadden het echt verdiend, vond ze. Ze herstellen beiden net van een ziekenhuisopname en hun dochter zorgt goed voor hen. En zo stroomt de Facebook-pagina van Uit Veluwe en deelnemende partners vol met mensen die hun vrienden en naasten graag in het zonnetje zetten en het hen gunnen om te genieten van lekker eten uit de streek.

Aspergeteler Han te Ronde en Marieke Laméris van Proeflab Wageningen overhandigen een verrassings Boerbox van Uit Veluwe aan Joke van de Klift en vriendin van de familie Elfi Vullings. Foto: Uit Veluwe

Nieuwe doelgroep
Vijf weken nadat een groepje Gelderse ondernemers en een groep erkend Veluwse streekproducenten hun krachten bundelden zijn de streekproducten met het label “Echt Veluwe” bij een hele nieuwe doelgroep onder de aandacht gebracht. Nieuwe boeren sluiten aan waardoor er nog meer producten bijkwamen, zoals zuivel van Hallo Koe, pie's van Prince Pie en groenten van Tuinderij Doorn. En dat is met name te danken aan de kracht van het platform en de social mediakanalen die Uit Veluwe heeft ontwikkeld en inzet.

De verraste winnaars van de box. Foto: Uit Veluwe

Social media
Tot op heden zetten de deelnemende agrariërs hun social media kanalen nog maar beperkt in om hun verhaal te vertellen en hun producten te verkopen. En dat is zonde, aldus Marieke Laméris, één van de partners die Uit Veluwe helpt mee opzetten. "Consumenten zijn, juist nu, geïnteresseerd in het verhaal waar het eten vandaan komt. Waar wordt het gemaakt? Wat wordt hier in onze eigen omgeving gemaakt, hoe wordt omgegaan met de dieren, het land en de werknemers? Dat zijn veel voorkomende vragen die de moeite waard zijn om nog meer te beantwoorden. Om hier nog meer op in te spelen is een communicatiestrategie ontwikkeld met behulp van partners die belangeloos aansluiten zoals Studio Open Vizier, Studio Lookout uit Arnhem en chef Leendert Scholtus van De Echoput uit Apeldoorn."

Door te starten met laagdrempelige deel-en-win-acties van de deelnemende boeren weet Uit Veluwe een nieuw publiek te interesseren voor deze boxen met lokale producten. Zo werd het filmpje van Han te Ronde in een paar dagen meer dan 2.000 keer bekeken. Deze campagne wordt de komende periode verder uitgebreid met o.a. inspiratiefilmpjes, podcasts en recepten. Uit Veluwe neemt hierin de boeren mee door social media sessies te faciliteren.

Nieuwe boerboxen
Vanaf deze week is ook de Boerbox BBQ Deluxe geïntroduceerd. Lezers van de nieuwsbrief worden als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe boerboxen. Naast een gevarieerde Boerbox en XL editie is de Boerbox Vega ook in trek.

Voor meer informatie: www.uitveluwe.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven