focus op bio en lokaliteit

Bio-assortiment Tegut zorgt voor stijgende omzet

Supermarktketen Tegut uit Hessen kon haar netto-omzet in 2019 met 3,3 procent vergroten. Bio-levensmiddelen en -producten hebben hieraan bijgedragen. Hun aandeel aan de totale omzet nam in het afgelopen jaar toe.

De netto-omzet steeg met 3,3 procent naar 1,07 miljard euro, een plus van circa 35.000 euro vergeleken bij het voorgaande jaar. Hieraan hebben ook de bio-producten bijgedragen, die volgens tegut-directeur Thomas Gutberlet bijna één derde van het totale assortiment beslaan. Hun aandeel aan de totale omzet steeg met twee procent naar 28 procent. Bovendien verkocht tegut naar eigen zeggen meer levensmiddelen uit lokale teelt.

Focus op bio en lokaliteit
"We zijn met onze strategie, het aanbieden van goede levensmiddelen met de focus op versheid, bio en lokaliteit, nog steeds op de juiste weg", vat Thomas de cijfers samen. "Dat de omzet opnieuw is gestegen, toont aan dat onze klanten de consequente verdere ontwikkeling van onze duurzaamheidsstrategie volledig ondersteunen en ons hun vertrouwen schenken. Daar zijn we blij om!“

In 2018 voerde tegut verpakkingsvrije producten in aan haar assortiment. Daarnaast heeft de supermarktketen in enkele filialen met het zogenaamde 'onverpakt-schap' een systeem voor onverpakte bio-producten ingevoerd. Thomas Gutberlet kondigt aan dat hij ook in het komende jaar duurzame accenten wil zetten en nieuwe impulsen aan de handel wil geven met dit concept voor een bronbesparende en duurzame inzet van verpakkingen evenals het afzien van overvloedige verpakkingen. .

Meer informatie is te vinden op: www.tegut.de 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven