Jonge ondernemers maken webshop Moestuinland.nl ook offline zichtbaar

"Vooral erg leuk om het gesprek met mensen aan te gaan"

In 2017 zijn Ruben en Peter gestart met hun webshop voor de tuinder, Moestuinland.nl. De 21 jaar oude jongens zijn sindsdien erop gebrand om de webwinkel zo in te richten dat iedereen zaden kan kopen die hij of zij wil. Van groentenzaden, kruidenzaden, biologische zaden en zaad voor micro groenten, tot zaden van klaproos en andere bloemen, alles komt voorbij. Naast oog voor mobielvriendelijkheid, uitbreiding van het assortiment en een goede positie in Google, willen ze zich in het komende seizoen ook gaan richten op meer offline verkopen en het gesprek met de klant aangaan.

Ruben en Peter.

Ze zijn al diverse markten en fairs afgegaan om een plekje te krijgen in het voorjaar van 2020. De één groter dan de ander en elk met een eigen doelgroep. Van TuinIdee in Den Bosch, tot het Tuintrend Event in Almelo en Amersfoort. "Dat is wat we vooral erg leuk vinden. Het gesprek met mensen aangaan over de moestuin, het tuinieren en hun ervaringen." Het begon allemaal met een fair in Barneveld, waar de jonge ondernemers voor het eerst een stand kregen op de Terdege Zomerfair. "Dit sprak ons enorm aan en gaf een hele fijne energie. Mensen met een goed gevoel weg zien gaan en ze echt gesproken te hebben."

Voor het komende tuinseizoen staan er dus al een aantal markten op de planning bij Moestuinland.nl. Echter zijn de jonge ondernemers nog steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden waar ze mensen kunnen ontmoeten en waar ze kennis kunnen laten maken met het bedrijf. "We staan in principe overal voor open en houden zodoende onze oren en ogen geopend om te kijken of er nog nieuwe mogelijkheden zijn." Beide Rijssenaren zijn nog studerend en Peter is zelfs tijdens zijn afstudeertraject in opdracht van Moestuinland bezig. "Dat is super gaaf om te doen. Zo kun je bezig zijn met het bedrijf en tegelijkertijd ook afstuderen."

De komende tijd zullen de heren dus druk bezig zijn met het zoeken naar partners die hen een plekje willen aanbieden. Vóór die tijd is het van belang dat het assortiment goed aangevuld is. "Zo kijken we ook naar de uitbreiding van de bloemenzaden. Dat wordt steeds populairder. Als dit op peil is, gaan we lekker weer in gesprek met de klant. Want dat is wat we het leukste vinden!"

Voor meer informatie: info@moestuinland.nl en www.moestuinland.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven