Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: Lidl wil bio-aandeel "op de korte termijn" uitbreiden naar vijf procent

Discounter Lidl wil vanwege de stijgende vraag haar bio-assortiment snel uitbreiden. "Het bio-aandeel op de totale levensmiddelenmarkt ligt op circa vijf procent. Zo hoog is het percentage bij Lidl nog niet, maar daar willen we op de korte termijn wel naar toe", zei Lidl-inkoopdirecteur Christof Mross tegen de krant 'Augsburger Allgemeine'. De vraag vanuit de klanten verandert, "daar moeten we op reageren om op de lange termijn succesvol te blijven".

De vraag naar bio-producten explodeert weliswaar niet, "maar er is wel een continue ontwikkeling waar te nemen", aldus Christof tegen de krant. "Het aantal mensen dat echt bereid is om aan de kassa meer te betalen, neemt toe." Lidl schakelt sinds afgelopen herfst met haar bio-assortiment over naar de strenge Bioland-kwaliteitsstandaard.

Christof sprak zich uit voor een wettelijk verplicht dierenwelzijnslabel in plaats van de geplande vrijwillige oplossing. "We verwelkomen weliswaar dat er een dierenwelzijnslabel van de overheid moet komen", verklaarde hij tegenover de 'Augsburger Allgemeine'. "Maar we zouden willen dat het een verplichting wordt" - niet alleen voor de handel, maar ook voor de gastronomie en de verwerkende industrie. "Het heeft een geheel andere werking als iedereen erbij betrokken zou zijn."

 

Publicatiedatum: