Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vijf keer zoveel gebruikers voor online supermarkt Crisp

Zitten Nederlanders echt te wachten op betere verse boodschappen van kleine producenten? Het korte antwoord: ja. In het eerste half jaar van haar bestaan zien de oprichters van Crisp in alle opzichten de bevestiging. "Het aantal kleinschalige makers en kwekers dat graag via Crisp levert, is sinds de live-gang verdubbeld naar 360. En het aantal actieve gebruikers van de supermarkt-app is sinds afgelopen kerst zelfs vervijfvoudigd", aldus Co-Founder en CEO Tom Peeters.

Nieuwe investering van 5 miljoen euro
Crisp sluit een nieuwe investeringsronde af, die opnieuw overschreven is. Investeerders delen het enthousiasme: alle initiële investeerders gingen mee in deze nieuwe ronde van totaal vijf miljoen euro. Daarbij kiest het oprichterstrio er bewust voor om samen te werken met Nederlandse investeerders. Die delen het vertrouwen dat Crisp met haar aanbod van versproducten een kwalitatief model is voor de toekomst. Naast Robert van der Wallen met zijn investment vehicle Opportunity Partners (voormalig BrandLoyalty en sinds de start investeerder in Crisp) treedt in deze ronde ook nieuwe investeerder Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom) toe tot de Raad van Commissarissen van Crisp.

Dagelijks vers leveren mogelijk door technologie
Voor Crisp is technologie er niet om mensen overbodig te maken of oneindige schaalvergroting te faciliteren, maar juist om kleinschaliger, lokaler en persoonlijker te zijn: in de inkoop, in het dagelijkse contact met klanten (via WhatsApp spreek je altijd een echte medewerker) en bij het verpakken van hun bestellingen. Op de dag zelf geplukte aardbeien zó kiezen en inpakken dat ze in topvorm thuis aankomen, is mensenwerk.

Tom Peeters: "Met onze zelf ontwikkelde supply chain technologie kunnen we vis die ’s avonds wordt besteld diezelfde nacht nog van de bron halen en de volgende dag bij onze klanten bezorgen. Zo krijgen steeds meer gezinnen in heel Nederland het voor elkaar om echt makkelijk hun verse boodschappen te doen. Dat het niet alleen gaat om delicatessen maar juist ook om betaalbare dagelijkse boodschappen, zien we aan de gemiddelde bestelling van 35 producten per mandje - vaak gewoon artikelen als halfvolle melk, volkorenbrood en belegen kaas. Maar dan wel hele goede, van heel veel kleinschalige makers en kwekers."

Voor meer informatie:

www.crisp.nl

Publicatiedatum: