De Duitse Dennree group, die meer dan 5.900 medewerkers telt, meldde voor 2018 een omzetgroei van 5,8 procent naar 1,025 miljard. Dat meldt het concern in een persmededeling. Over de ontwikkeling van de afzonderlijke bedrijfsonderdelen deed het bedrijf geen precieze uitspraken.
Dennree levert als groothandelaar aan circa 1.400 speciaalzaken, waaronder 300 eigen Denn’s-filialen. Het oppervlak van de reeds bestaande filialen is in 2018 gegroeid, zei Dennree marketingleider Lukas Nossol. De expansie heeft echter sterker aan de omzetgroei bijgedragen.
Denn’s opende in het afgelopen jaar 22 nieuwe filialen, daarnaast werder er nog eens elf filialen geopend door zelfstandige retailers. Over de ontwikkeling van de groothandel zei Lukas Nossol niets. Uit de gepubliceerde balansen (tot 2016) is op te maken dat de groothandel in de afgelopen jaren duidelijk langzamer groeide dan gemiddeld in de branche.
Marktleider op het gebied van Bioland-producten
De samenwerking van Bioland en Lidl ziet Lukas Nossol niet als een aanval op de vakhandel, maar als een antwoord op het bio-engagement van Aldi. Dennree is vanaf het eerste uur partner van Bioland en heeft het grootste assortiment aan Bioland-producten.