Beendhi, een leidende specialist op het gebied van biologische en plantaardige recepten, heeft €4 miljoen ingezameld om de ontwikkeling van zijn assortiment en productiemodel uit te kunnen breiden.
Onder de investeerders zijn de Europese fondsen daphni, Triodos Organic Growth Fund, Quadia en familiebedrijf Spice Capital.
Dankzij deze investeringen kan Beendhi zijn productassortiment uit gaan breiden van 50 naar 500 recepten, en deze aanpassen aan de wensen van iedere klant. Het bedrijf zal ook zijn online platform verder gaan uitbreiden, waardoor ze de relaties met klanten en leveranciers kunnen versterken. Daarnaast zullen ze ook een innovatief en een nog meer lokaal opgezet productiemodel gaan opbouwen.
"Deze fase is essentieel voor de ontwikkeling van Beendhi, dat voeding wil personaliseren door middel van een innovatief en flexibel productiemodel," zegt Yannick Migotto.
Beendhi is in 2013 opgericht door Beena Paradin Migotto en Yannick Migotto. In eerste instantie werd het bedrijf gefinancierd door vrienden en familie van de oprichters. Hierdoor heeft het jonge bedrijf zijn producten kunnen maken en op de markt kunnen brengen in Frankrijk, België en het VK, zijn recepten en productconcepten kunnen versterken en zijn productiemodel kunnen bewijzen. In 2018 heeft Beendi 5 miljoen porties verkocht.