Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Joris Jansen, Yokuu:

"Eigenlijk is de luie poetser, de slimme poetser"

Tholen - 'Hardwerkende poetsproducten voor luie poetsers', zo luidt de nieuwe slogan van Yokuu. "De poetshulpjes van Yokuu zitten bomvol probiotica. Eén Yokuu-tablet bevat 1 miljard bacteriën die 7 dagen blijven poetsen. Dus: zit poetsen niet in je natuur, dan helpt de natuur", vertelt Joris Jansen, oprichter van Yokuu.

Het team achter Yokuu (Joris staat tweede van rechts op de foto).

Yokuu heeft een hele nieuwe positionering gekregen. "De focus ligt hierin nog altijd op de probiotische werking, maar wel op een eenvoudige manier vertaald naar de praktijk. We waren voorheen geneigd om te veel te willen vertellen en probiotica was te abstract. De hoofdfocus is nu dat de bacteriën schoonmaakhulpjes zijn, ze werken door, wat zorgt voor extra efficiënte reiniging. De probiotica dringen diep door in microvezels, hoekjes en gaatjes. Niet alleen op het moment dat je schoonmaakt, maar tot wel 7 dagen lang."

Dit alles is vertaald in de slogan 'hardwerkende poetsproducten voor de luie poetsers'. "Schoner, gezonder en makkelijker dus. Eigenlijk is de luie poetser, de slimme poetser. Deze rebranding was een heel belangrijke stap, het spreekt duidelijk aan. Sindsdien hebben we bijvoorbeeld veel meer traffic naar de website gegenereerd. Probiotica was te abstract, nu leeft het veel meer."

Meer nieuws
De herpositionering is niet het enige nieuws dat Joris kan melden. "Er zijn de afgelopen periode veel goede dingen gebeurd. Zo hebben we een nieuwe operationele partner die beter geschikt is om onze snelle groei te kunnen doorstaan, met minder fouten in picking en verzending tot gevolg. Naast Udea, Eco Groothandel, Holland Pharma en Marma zijn we in Nederland nu ook opgestart met UniPharma."

Ook de vaatwasformule heeft een update gekregen. "Heel veel ecologische merken scoren niet goed met hun vaatwasformule. Wij hebben de nieuwe formule uitgebreid laten testen, er zijn 100 zakken toegestuurd en deze klanten zijn allemaal tevreden. Hier ben ik best trots op, want dit is onze meest complexe formule. We bieden nu volledig naakte tabs in een composteerbare doypack."

De premium glazen fles en de drie handzepen

Zelf handzeep maken
De nieuwkomers in het aanbod van Yokuu doen het goed, geeft Joris aan. De handzepen zijn hier een voorbeeld van. "Deze handzepen zijn in drie unieke geuren verkrijgbaar, namelijk Tijm & Zeezout, Komkommer & Munt en Wilde Bessen. Bijzonder is dat je deze zelf moet aanmaken in onze premium glazen fles. De probiotische navullingen hebben een uur nodig om op te lossen in de fles en dan heb je een heerlijk schuimende en hydraterende zeep." Met de wasstrips en toiletbommen gooit Yokuu volgens Joris ook hoge ogen. "50% van onze omzet wordt verwezenlijkt door deze producten."

Links één van de drie varianten toiletbommen (Thyme & Sea Salt) - de andere twee zijn Fresh Summer Breeze en Eucalyptus & Mint. Rechts de wasstrips

Voor meer informatie:
Joris Jansen
Yokuu
+32 472 65 98 06
joris@yokuu.be
www.yokuu.be