Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Huismerkexpert Koen de Jong (IPLC):

"Value added private labels moeten margeverlies compenseren"

De toegenomen concurrentie tussen supermarkten heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat de prijzen van huismerkproducten onder druk zijn komen te staan. Hierdoor verlaagden retailers hun prijzen. Dit waardeverlies werd deels opgevangen door de introductie van producten met toegevoegde waarde onder private label, zo geeft huismerkexpert Koen de Jong (managing partner van IPLC) in de LevensmiddelenKrant aan. "Supermarkten hebben gezocht naar oplossingen om dat margeverlies te compenseren. Daarom zijn ze met die 'value added private labels' gekomen." Deze private labels zijn hoger geprijsd dan de standaard huismerken, denk aan premium- of biologische producten.

Klik hier voor het volledige artikel.

Bron: LevensmiddelenKrant

Publicatiedatum: