De toegenomen concurrentie tussen supermarkten heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat de prijzen van huismerkproducten onder druk zijn komen te staan. Hierdoor verlaagden retailers hun prijzen. Dit waardeverlies werd deels opgevangen door de introductie van producten met toegevoegde waarde onder private label, zo geeft huismerkexpert Koen de Jong (managing partner van IPLC) in de LevensmiddelenKrant aan. "Supermarkten hebben gezocht naar oplossingen om dat margeverlies te compenseren. Daarom zijn ze met die 'value added private labels' gekomen." Deze private labels zijn hoger geprijsd dan de standaard huismerken, denk aan premium- of biologische producten.
Klik hier voor het volledige artikel.
Bron: LevensmiddelenKrant
Abonneren
Vacatures
Huismerkexpert Koen de Jong (IPLC):
"Value added private labels moeten margeverlies compenseren"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland