Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Veel slagers hebben geen opvolger

"Foodondernemers zijn adviseur van de consument"

Veel slagers hebben geen opvolger. Daardoor lijken de komende tien jaar 500 slagerijen te gaan stoppen. Volgens branchevereniging Koninklijke Nederlandse Slagers zijn (stoppende) boeren de doelgroep om in het nieuwe slagersvak te stappen. Astrid van Hest van Ondernemersacademie Food geeft aan dat de foodondernemer 2.0 volgens haar naast ambachtelijk vakspecialist, ook innovator, marketeer, financieel planner, organisator en manager is. Doel is om deze mensen te koppelen aan een slager zonder opvolger. Ze ziet daarvoor ook mogelijkheden voor boeren. "Zij zitten in de keten van voedsel. Zij weten heel goed hoe ze dieren moeten laten opgroeien, kunnen het verhaal erachter vertellen." Ook benadrukt ze dat de vraag naar biologisch vlees toeneemt: "Er is vraag naar biologisch, verantwoord eten. Mensen willen weten waar hun eten vandaan komt en hoe je het moet bereiden. Als foodondernemer ben je veel meer adviseur van de consument."

Klik hier
voor het complete artikel.

Bron: Nieuwe Oogst
Publicatiedatum: