Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Filipijnen: Exporteurs aangespoord om producten te certificeren

Het Filipijnse Bureau van Handel en Industrie Export (DTI-EMB) heeft ten minste drie certificeringscategorieën geïdentificeerd, die nu "trending" zijn onder consumenten over de hele wereld en dit biedt nieuwe groeimogelijkheden voor Filipijnse exporteurs.

Agnes R. Legaspi, assistent directeur bij het EMB, liet weten dat biologisch, halal en kosher de drie trends zijn die nieuwe mogelijkheden bieden voor exporteurs wiens goederen gecertificeerd zijn door erkende instellingen.

Tijdens het 2018 BSP Exporters' Forum zei Legaspi dat de wereldwijde consumentenmarkt voor biologische producten snel blijft groeien. Markten met een hoog inkomen, zoals Europa en Noord-Amerika, en in het bijzonder Het Verenigd Koninkrijk en de VS, zijn verantwoordelijk voor meer dan 90% van de wereldwijde consumptie van biologische producten. Legaspi vertelde dat exporteurs, die hun producten biologisch kunnen labelen, hoge prijzen voor de goederen kunnen vragen. 

"Maar je moet er wel zeker van zijn dat jouw certificering wordt geaccepteerd door de markt waar je naar wilt exporteren," voegde ze toe. De best verkopende biologische producten ter wereld zijn zuivelproducten en eieren. 

De halal markt is een andere markt met veel potentieel voor Filipijnse producenten, zo lang deze bereid zijn halal gecertificeerd te worden, zei Legaspi. De markt voor halal producten en diensten is een van de snelst groeiende segmenten ter wereld. De markt is nu €2,1 biljoen waard en de verwachting is dat dit tegen 2030 maar liefst €8 biljoen zal zijn. De totale handel in halal voeding maakt 62% van de wereldwijde halal markt uit en wordt geschat op €510 miljard. 

Andere belangrijke halal producten zijn cosmetica en verzorgingsproducten, geneesmiddelen en bioactieve voedingssupplementen. Legaspi benadrukt dat halal producten niet alleen populair zijn bij de moslimgemeenschap, maar ook bij gezondheidsbewuste consumenten die op zoek zijn naar gezonde voeding, die voorbereid is volgens strikte Islamitische regels. 

De Filipijnse exporteurs die deze markt willen betreden "moeten ervoor zorgen dat ze de bevoegdheid hebben om hun producten en diensten halal gecertificeerd te noemen," zegt Legaspi.

De grootste markt voor kosher producten is nog steeds de VS, maar er is ook een grote vraag naar deze producten in de EU en Israël, vertelt ze. De kosher markt in de VS alleen heeft al meer dan 12 miljoen consumenten en heeft sinds 2004 jaarlijks een groei van 10 tot 15% doorgemaakt, volgens DTI. 

Legaspi noemt hierbij nogmaals hoe belangrijk is dat producten, die geëxporteerd worden, daadwerkelijk gecertificeerd zijn. "Een kosher certificering is een garantie dat de rauwe materialen, verwerking en traceerbaarheid voldoen aan de eisen van de Joodse wetten," zo legt ze uit. 

Bron: Ecovia Intelligence
Publicatiedatum: