Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verkoopstal mikpunt van vandalisme en diefstal

Tholen – De verkoopstal van biologische pluimveehouders Rolf en Daniëlle Kanninga was de afgelopen weken mikpunt van vandalisme en diefstal. De dagverse eieren lagen met enige regelmaat kapot op de grond en ook het geldkistje werd meerdere malen met grof geweld opengewrikt. "Het is frustrerend om je stal zo aan te treffen", verzucht Rolf.

Het vertrouwen was volledig weg en het echtpaar kondigde om die reden aan de thuisverkoopactiviteiten op het eigen bedrijf te staken. Dat besluit bleek van korte duur. "We kregen zoveel positieve reacties op onze stal dat we toch hebben besloten door te gaan. Men moet wel nog even geduld hebben. Over twee weken begint de nieuwe leg en kunnen we onze klanten weer van eieren voorzien", vervolgt Rolf. Vanaf die periode is de verkoopstal alleen op vrijdag en zaterdag geopend. De pluimveehouder acht de kans dat er daardoor meer klanten tegelijkertijd in de stal aanwezig zijn groter. "Dan heb je meer sociale controle." Aan cameratoezicht doet het tweetal niet. "Dan is de lol er al snel af. De ontspannen sfeer rondom het kopen van een doosje eieren moet wel behouden blijven", vindt Rolf.

De fipronilcrisis heeft slechts beperkt invloed op de eierenverkoop. Rolf: "Met onze Demeter-eieren hebben we sowieso geen gebruik gemaakt van dat middel. Maar of dat nu wel of niet het geval is, uiteindelijk raakt dit de hele sector. Het gevolg is natuurlijk dat consumenten heel wat wantrouwiger zijn geworden."

Wat dat betreft biedt de thuisverkoop het tweetal juist mogelijkheden om het wantrouwen onder consumenten weg te nemen. Het zorgt voor een belangrijk contactmoment waarin zij hun klanten gerust kunnen stellen. "Hoe vaak het niet is voorgekomen dat ze bij ons aan de deur stonden en dat wij dan hun scepsis wegnamen. Het is belangrijk dat je er dan staat. Doe je de stal weg, dan ben je ook dat stuk openheid kwijt en is de drempel voor klanten om eens langs te komen en vragen te stellen veel groter. Dat is zonde."

Voor meer informatie:
info@boerveenshof.nl
www.boerveenshof.nl