Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Als we stoppen met gifgebruik en kunstmest, dan zal er veel goeds gebeuren voor de boeren"
- "Basilicumolie, waar het allemaal mee begon, is nog altijd ons meest populaire product"
- QR-code neemt consument bij de hand in de wereld van specerijen
- PAN Nederland constateert meer bestrijdingsmiddelen in tuinplanten
- Maria Geuze nieuwe directeur Slow Food Youth Network Nederland
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Verkoopstal mikpunt van vandalisme en diefstal
Tholen – De verkoopstal van biologische pluimveehouders Rolf en Daniëlle Kanninga was de afgelopen weken mikpunt van vandalisme en diefstal. De dagverse eieren lagen met enige regelmaat kapot op de grond en ook het geldkistje werd meerdere malen met grof geweld opengewrikt. "Het is frustrerend om je stal zo aan te treffen", verzucht Rolf.
Het vertrouwen was volledig weg en het echtpaar kondigde om die reden aan de thuisverkoopactiviteiten op het eigen bedrijf te staken. Dat besluit bleek van korte duur. "We kregen zoveel positieve reacties op onze stal dat we toch hebben besloten door te gaan. Men moet wel nog even geduld hebben. Over twee weken begint de nieuwe leg en kunnen we onze klanten weer van eieren voorzien", vervolgt Rolf. Vanaf die periode is de verkoopstal alleen op vrijdag en zaterdag geopend. De pluimveehouder acht de kans dat er daardoor meer klanten tegelijkertijd in de stal aanwezig zijn groter. "Dan heb je meer sociale controle." Aan cameratoezicht doet het tweetal niet. "Dan is de lol er al snel af. De ontspannen sfeer rondom het kopen van een doosje eieren moet wel behouden blijven", vindt Rolf.
De fipronilcrisis heeft slechts beperkt invloed op de eierenverkoop. Rolf: "Met onze Demeter-eieren hebben we sowieso geen gebruik gemaakt van dat middel. Maar of dat nu wel of niet het geval is, uiteindelijk raakt dit de hele sector. Het gevolg is natuurlijk dat consumenten heel wat wantrouwiger zijn geworden."
Wat dat betreft biedt de thuisverkoop het tweetal juist mogelijkheden om het wantrouwen onder consumenten weg te nemen. Het zorgt voor een belangrijk contactmoment waarin zij hun klanten gerust kunnen stellen. "Hoe vaak het niet is voorgekomen dat ze bij ons aan de deur stonden en dat wij dan hun scepsis wegnamen. Het is belangrijk dat je er dan staat. Doe je de stal weg, dan ben je ook dat stuk openheid kwijt en is de drempel voor klanten om eens langs te komen en vragen te stellen veel groter. Dat is zonde."
Voor meer informatie:
info@boerveenshof.nl
www.boerveenshof.nl
Het vertrouwen was volledig weg en het echtpaar kondigde om die reden aan de thuisverkoopactiviteiten op het eigen bedrijf te staken. Dat besluit bleek van korte duur. "We kregen zoveel positieve reacties op onze stal dat we toch hebben besloten door te gaan. Men moet wel nog even geduld hebben. Over twee weken begint de nieuwe leg en kunnen we onze klanten weer van eieren voorzien", vervolgt Rolf. Vanaf die periode is de verkoopstal alleen op vrijdag en zaterdag geopend. De pluimveehouder acht de kans dat er daardoor meer klanten tegelijkertijd in de stal aanwezig zijn groter. "Dan heb je meer sociale controle." Aan cameratoezicht doet het tweetal niet. "Dan is de lol er al snel af. De ontspannen sfeer rondom het kopen van een doosje eieren moet wel behouden blijven", vindt Rolf.
De fipronilcrisis heeft slechts beperkt invloed op de eierenverkoop. Rolf: "Met onze Demeter-eieren hebben we sowieso geen gebruik gemaakt van dat middel. Maar of dat nu wel of niet het geval is, uiteindelijk raakt dit de hele sector. Het gevolg is natuurlijk dat consumenten heel wat wantrouwiger zijn geworden."
Wat dat betreft biedt de thuisverkoop het tweetal juist mogelijkheden om het wantrouwen onder consumenten weg te nemen. Het zorgt voor een belangrijk contactmoment waarin zij hun klanten gerust kunnen stellen. "Hoe vaak het niet is voorgekomen dat ze bij ons aan de deur stonden en dat wij dan hun scepsis wegnamen. Het is belangrijk dat je er dan staat. Doe je de stal weg, dan ben je ook dat stuk openheid kwijt en is de drempel voor klanten om eens langs te komen en vragen te stellen veel groter. Dat is zonde."
Voor meer informatie:
info@boerveenshof.nl
www.boerveenshof.nl
Publicatiedatum:
Auteur:
Vincent
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-15 "Steeds vaker groenten, fruit, noten en zuidvruchten als gezonde snacks in het kerstpakket"
- 2022-06-15 Crisp breidt uit naar België
- 2022-06-09 Yumeko en Puur Mieke in de prijzen bij Shopping Awards
- 2022-05-19 De moderne tafel langs de weg
- 2022-05-17 Vereniging Biologische Boeren Achterhoek (BBA) bestaat 25 jaar
- 2022-05-17 'Boeren zijn al jaren melkkoe'
- 2022-05-13 Maaltijdbox Ekomenu lanceert kassabon met ware impact van voedingskeuzes
- 2022-05-12 Claudia en Mike openen een biowinkel met take away-maaltijden
- 2022-05-09 "Bijzondere producten van niche merken"
- 2022-04-28 Omzet multifunctionele landbouw voor het eerst boven de 1 miljard euro
- 2022-03-25 Hoe ziet de wereld van verspakketten eruit?
- 2022-03-18 Bezorgconcept voor bio-AGF van ongesorteerde producten van start
- 2022-03-14 "Voor ons het juiste moment om alles te vernieuwen"
- 2022-03-11 Boerencoöperatie en Rotterdam de boer op! leveren streekproducten aan Rotterdamse retail
- 2022-03-10 658 verkooplocaties ontvingen Skal-certificaat in 2021
- 2022-03-08 Biowinkelvereniging publiceert handboek voor Skal winkelcertificering
- 2022-03-04 ADN lobbyt voor minder administratieve en financiële lasten biologische producten
- 2022-03-04 Promotie van boerderijwinkels, hoe doe je dat?
- 2022-03-04 Klanten slaan handen ineen voor voortbestaan biologische boerderijwinkel
- 2022-03-02 Zero waste winkel in Breda verzamelt geld voor zelftapsysteem