Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We betrekken onze klanten graag bij het bakproces"

Zeeuwse biobakker zet haar deuren wagenwijd open


Tholen – Klanten van In de Bakkerij in Goes zien precies wat er achter de schermen gebeurd. De bakkerij is overduidelijk geïnspireerd door de Franse boulangerie. Niet vreemd als je bedenkt dat eigenaresse Renée Looman in Frankrijk de kneepjes van het vak geleerd heeft. Het is de beleving waar klanten nadrukkelijk naar op zoek zijn en die de bakkerij graag uitdraagt. "Wij vinden het leuk om onze klanten op laagdrempelige wijze bij het proces te betrekken. Wij creëren voor hen een vakantiegevoel", vertelt Renée. En dat is niet uit de lucht gegrepen. "Veel Duitse en Belgische badgasten zien ons als hun 'stambakker'." Het prominent zichtbare gastenboek bij het entree, met verwijzing naar reizigerswebsite TripAdvisor, getuigt daarvan. 



Vers belangrijk speerpunt

"Het ambacht van bakker heeft zijn glans verloren. Het is weer tijd dat de producten centraal komen te staan", motiveert Renée haar ondernemerschap. Versheid is daarom ook een speerpunt. "De bakkerij werkt niet met grote voorraden. We bakken liever ter plaatse bij, dan dat we met grote voorraden werken. Alleen zo kunnen we de versheid van onze producten garanderen. Naar klanten toe is dat meteen een bevestiging dat alles wat we doen transparantie ademt. Niks komt uit de vriezer." 



Geen traditionele bakker

De inrichting verraad dat we geenszins te maken hebben met een bakker in de traditionele zin van het woord. De pittoreske tafeltjes, de handgeschilderde vloer en de glazen wand rondom de werkplaats benadrukken dat klanten voor méér komen dan alleen een brood. Elke klant is meteen een gast. "Je kunt hier komen ontbijten, maar ook op andere momenten van de dag staat koffie en koek klaar", vervolgt de jonge onderneemster. Klanten kunnen gerust een stuk brood proeven, voordat ze tot aankoop overgaan. "Ze verbazen zich vaak over het feit dat onze broden er anders uitzien dan in de supermarkt. De broden worden immers in een steenoven gebakken en met de hand gevormd. We grijpen dat moment ook vaak aan om te vertellen welke ingrediënten we gebruiken en waar biologisch voor staat." Buiten de winkel om belevert de bakkerij ook horeca uit de omgeving met halffabricaten om op locatie zelf af te bakken.



Niet alles biologisch

Alle broden bevatten biologische ingrediënten, maar alleen het speltbrood is biologisch gecertificeerd. "We importeren alle bloem uit Frankrijk, afkomstig van een biologische molenaar. De kwaliteit daarvan is hoog en dat zet meteen een mooie standaard voor de rest van ons assortiment. Volledig biologisch werken is echter aan de prijs. In die vorm is het natuurlijk echt een luxeproduct. Om ook de prijsbewuste consument te bedienen die enige affiniteit heeft met biologisch, voorstaan we een tussenvorm. Broden die voor een deel bio zijn, kunnen we aantrekkelijker prijzen. Dan bereik je natuurlijk een veel grotere doelgroep."


Voor meer informatie: 
Renée Looman
In de Bakkerij
Wijngaardstraat 50
4461 DD Goes
M: 06-51544066
info@in-de-bakkerij.nl
www.in-de-bakkerij.nl