Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zweedse trend: uien- en knoflookzaden door de yoghurt

Tholen – Het is overduidelijk dat Recomarket in beginsel een onlineshop is. De winkel heeft twee fysieke vestigingen in Lund en Malmö en is gespecialiseerd in veganistisch, raw, glutenvrij, koolhydraatbeperkt en biologisch voedsel. Op een paar uitzonderingen na vind je alle producten in plastic stazakverpakkingen zonder al te veel poespas. Het is de eenvoud waaraan is af te zien dat de producten op het vlak van e-commerce makkelijk verhandelbaar moeten zijn. "Driekwart van de omzet verkrijgen we uit de webstore", sterkt Rebecca Larsson, algemeen directeur van Recomarket, dat vermoeden.



Het zijn voornamelijk de ge(vries)droogde groente en fruit, droge kruidenierswaren en cosmetica die de boventoon voeren in de winkel in Malmö. "In de vijf jaar dat we actief zijn hebben we geen versproducten in ons assortiment. Het is erg moeilijk om daarop concurrerend te zijn. Van de Zweedse biologische speciaalzaken zijn er überhaupt maar weinigen die zich hoofdzakelijk op voeding richten", merkt Larsson op.



Opvallend is het aanbod 'superfoods' en wat de winkel daaronder schaart. Waar het in Nederland niet ongewoon is om pompoenpitten te mixen met bijvoorbeeld yoghurt, is datzelfde voorrecht in Zweden voorbehouden aan uien- en knoflookzaden.



Voor meer informatie: www.rawfoodshop.dk