"Zonde om hem na de beurzen in de schuur te laten staan"

Yakso TukTuk ook aandachtstrekker op winkelvloer

Tholen - Een tuktuk op de winkelvloer. Dat moet de nodige aandacht trekken. Dit bleek onlangs bij de Natuurwinkel in Almere. De Yakso TukTuk stond daar twee weken lang op de winkelvloer. Natuurwinkel-ondernemer Casper Kromkamp spreekt zelfs over een verachtvoudiging van de Yakso-verkopen dankzij de actie. Dit is echter niet de enige manier waarmee Yakso onder de aandacht wil komen in de winkels, zo investeert producent FZ Organic Food ook in proeverijen en productdemo's.



FZ Organic Food werkt inmiddels al een jaar samen met Feijo Blesgraaf van GreenSprout fieldmarketing. Feijo bezoekt de winkels namens FZ Organic Food en zorgt hiermee voor een betere zichtbaarheid op de winkelvloer. "We willen hiermee de verkrijgbaarheid van onze producten vergroten. We hebben een heel breed assortiment met Yakso, maar dit zagen we te weinig terug in de winkels. In veel winkels staan wel de basisproducten, maar we misten hierin vaak de verdieping. Daarom heeft Feijo de winkeliers kennis laten maken met heel veel nieuwe producten van Yakso. Daarnaast proberen we in samenwerking met hem het Aziatische schap in de winkels aan te pakken. Feijo helpt de ondernemer om met een goede schapvisie om een voor de consument logisch schap in te richten."

Tevens wilden ze meer beleving op de winkelvloer creeëren. "Dit doen we door proeverijen en productdemo's. Hier zijn we een paar weken geleden mee van start gegaan en dit willen we graag verder uitbouwen. Daarom nodigen we andere natuurvoedingwinkeliers uit om zich bij ons of bij Feijo te melden als ze interesse hebben."
 

TukTuk in Almere

De TukTuk heeft in maart dus twee weken lang in de Natuurwinkel in Almere gestaan. "Ik had FZ Organic Food al een paar keer met de TukTuk op de Bio-beurs zien staan en vroeg hen wat ze de rest van het jaar met dit opvallende wagentje deden. Ik gaf aan dat het zonde was om hem in de schuur te laten staan. Ze kunnen hem veel beter inzetten voor promotie op de winkelvloer. Bij ons in de winkel is dat dus voor het eerst gebeurd en dit was echt een succes."

De TukTuk is uiteraard een opvallende verschijning, aangezien je ze hier in Nederland natuurlijk niet in het straatbeeld ziet. "Het is echt een enorme aandachtstrekker. Ook qua kleur knalt deze Yakso-TukTuk er uit. En het is een heel leuke manier om de producten 'uit het schap te halen'. We hebben in twee weken tijd 8 keer meer Yakso-producten verkocht dan normaal gesproken."


Pieterjan in de TukTuk op de Bio-beurs 2016.

Casper geeft aan dat het voor deze speciale promotie wel noodzakelijk is om voldoende ruimte beschikbaar te hebben. "Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat hij uberhaupt door de deur moet passen. En nadat hij geïnstalleerd is op de winkelvloer moet er nog genoeg ruimte zijn voor de klanten om er omheen te kunnen lopen. Het neemt alles bij elkaar zo'n 12 vierkante meter in beslag. De winkelier moet dus wel bereid zijn om qua ruimte te investeren, maar ik vind het absoluut leuk en effectief om op deze manier een merk extra te promoten."


Het winkelend publiek kon ook proeven van de Yakso-producten.

Voor meer informatie:

Pieterjan Kok
FZ Organic Food BV
Oppers 58
8471 ZM Wolvega
0561 611000
Pieterjan@fzorganicfood.com
www.fzorganicfood.com

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven