Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Walmart Canada stunt met bio-producten

Walmart Canada heeft ongemerkt diverse biologische producten onder het Great Value-huismerk in de schappen gelegd. Er zijn zo'n 12 biologische Great Value-producten te vinden op de website www.walmart.ca die er niet eerder waren. De producten, die variƫren van koekjes tot pasta tot popcorn, zijn allemaal voorzien van het Canadese bio-logo.

Dit is een ontwikkeling die eerder al plaats heeft gevonden bij Walmart in de Verenigde Staten. Daar begon 's werelds grootste retailer in 2014 met de verkoop van een verzameling biologische producten onder het bio-merk Wild Oats, tegen prijzen die 25 procent lager liggen dan van vergelijkbare producten. "Ze hebben dit in de VS al gedaan. Hiermee willen ze de prijs van bio-producten verlagen en de producten hiermee toegankelijk maken voor iedereen", zegt retailexpert Keith Howlett.

Volgens experts kan deze ontwikkeling druk zetten op de conventionele supermarktketens zoals Loblaw, Sobeys, Metro en Safeway. Deze supermarkten moeten nu niet alleen hun biologische aanbod versterken bij hun discount-labels die direct concurreren met Walmart, maar ze moeten nu ook letten op de prijzen van concurrerende producten. Loblaw verkoopt 275 huismerkproducten onder zijn PC Organics-label, terwijl Sobeys 160 biologische producten onder zijn huismerk aanbiedt.

Klik hier voor meer informatie.
Publicatiedatum: