
Abonneren
Vacatures
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
Top 5 - gisteren
- GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- Biologische legpluimveehouders uiten hun onvrede over werkwijze supermarkten
- "De 'botanicals' en beperkte zoetheid geven onze drankjes een meer volwassen beleving"
- Puur Mieke wint zesde Shopping Award op rij
- Biologische garantieprijs FrieslandCampina daalt met 2,25 euro in april
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Walter Halberstadt, beebox:
"Biologische producten van dichtbij voor een eerlijke prijs. Dat kan!"
Het was het achtste achtereenvolgende jaar dat GroenLinks Haarlemmermeer met een maaltijd aandacht vraagt voor Wereldvoedseldag, een dag waarop wereldwijd wordt stilgestaan bij de ongelijke verdeling van ons voedsel.
Ons voedsel legt vele kilometers af over de wereld. Maar ons eigen land heeft zoveel lekkers te bieden, volgens Walter Halberstadt en Colette Klumper, lokale franchiseondernemer in Haarlemmermeer. Met de beebox, een aan huis boodschappenservice met biologische ingrediënten van eigen bodem, proberen zij bij te dragen aan het gezond houden van natuur, bodem én onszelf. Consumenten weten vaak niet waar hun voedsel vandaan komt. De beebox zet de verbinding tussen lokale boeren en consumenten weer centraal. Producten uit de streek of lokaal betekent ook seizoensproducten. Toch is hier voldoende variatie in, zodat eten nooit saai wordt. Beebox zet zich in om de klant een stapje extra te helpen zetten naar een gezond en groen eetpatroon. Door consumenten weer wat dichter bij de boer, het seizoen en het product te brengen.
De driegangenmaaltijd werd weer bereid volgens het principe: als iedereen deze hoeveelheid elke dag zou eten, zou elke aardbewoner voldoende te eten hebben. Wie daardoor een karig maal zou verwachten, werd positief verrast. Dit is dan ook een van de doelen van de wereldmaaltijd: het wegnemen van het hardnekkige idee dat de aarde niet genoeg voedsel zou voortbrengen om 7 miljard mensen dagelijks een volwaardige maaltijd voor te zetten. De locatie was dit jaar Rozen & Radijs. De filosofie van dit prachtige bedrijf in Haarlemmermeer sluit goed aan bij de Wereldmaaltijd.
Voor meer informatie: www.beebox.nl
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-27 Puur Mieke wint zesde Shopping Award op rij
- 2023-02-13 Eindelijk biologisch winkelen in Beverwijk
- 2023-02-07 Een februari zonder supermarkt?
- 2023-02-01 Boerenzoon verbindt consument, telers en boeren via website
- 2023-01-30 Tweede Oogst-winkel opent in Woerden
- 2023-01-23 Crisp neemt maaltijdbox De Krat over
- 2023-01-17 Streekplein: biologische parels van eigen erf
- 2023-01-12 "Momenteel krijg ik veel vraag naar biobrood"
- 2023-01-12 Groenteman Jos van der Lee rondt zijn prijzen naar beneden af
- 2023-01-10 3PointBox ontwikkelt oplossing voor onbemande verkooppunten
- 2023-01-06 Extra geld in het laatje voor natuurvoedingswinkel dankzij pakketpunt
- 2023-01-04 Biologisch aanbod in Oostenrijk in een oogopslag
- 2023-01-03 Drukte bij ZustainaBox na jaarwisseling zeker nog niet voorbij
- 2022-12-23 Reken de echte prijs van je kerstmaaltijd uit
- 2022-12-23 Wetswijzigingen voor detailhandel per 1 januari 2023
- 2022-12-21 Tool berekent het landgebruik van individuele voedingskeuzes
- 2022-12-16 Korte ketens: de (on)mogelijkheden in de Nederlandse food- en agrisector
- 2022-12-14 Maaltijdbox-vergelijking: Consumentenbond geeft Ekomenu 10 sterren
- 2022-12-09 In 'Out of Office' bouwen mensen met een burn-out stal om tot hoevewinkel bij bio-boerderijen
- 2022-11-17 "De gestegen kosten zijn niet meer terug te verdienen"