Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Beperkte groei mogelijk voor bio-formules"

Retaildeskundige Paul Moers verwacht dat formules als Ekoplaza, Natuurwinkel en Marqt nog 'een paar procent' extra marktaandeel kunnen behalen. Nu hebben ze nog een marktaandeel van nog geen 3 procent. "Voorlopig is in deze niche echt nog wel groei mogelijk." Sterk punt is volgens hem de geloofwaardigheid van de bio-formules. "Op het vlak van geloofwaardigheid hebben dit soort formules bij velen een streepje voor. Consumenten hebben het idee dat deze spelers de keten nog kunnen overzien en dat trekt steeds meer mensen aan." Vanwege de prijsverschillen met reguliere supermarkten verwacht hij dus wel dat de groei beperkt zal zijn.

In het FD-artikel staat verder waar precies het gevaar schuilt voor de bio-ketens. Dankzij hun inkoopkracht kunnen reguliere supermarkten goedkoper biologische producten aanbieden dan de kleinere spelers. Met andere woorden: hoe succesvoller de bio-formules worden, hoe groter de kans dat de traditionele grootgrutters zich op hun klanten gaan richten. met vergelijkbare producten, maar dan lager geprijsd.


Publicatiedatum: